Så var det dedär med kromslädar......

Normalt cråmslädeljud = låter gött och folk höjer ögonbrynen när de tittar lite extra efter bågen.

För högt = folk rynkar pannan o skakar på huvudet eftersom det mest låter pinsamt.

Önskar gubbarna på skottkärrorna kunde se detta själva så dom förstår att högst inte är bäst.
 
Kan bara hålla med trådskaparen, vad är grejen med att man måste låta så jädra mycket inne i stan, oavsett hojtyp??!!
Själv har jag aldrig känt något behov av det.

Vad är grejen med ett slipondämpare på en sporthoj:confused:??? samma sak fast tvärtom:rolleyes:
 
Har man skinnfransar, öppet rör och lite för snabba brillor + brain cap så tror man att man har stor sn**p.

Har man PC + Slipon/ helsys och massa annat dyrt, så vet man att man inte har stor sn**p.

Det är skillnaden. Dom har ngt att försöka bevisa. :arsele
 
var på maxi i hässleholm för ett tag sedan,då det kom förbi två slädar som fläskade på rejält, kan säga att ett antal bilar med larm gick igång och jag säger bara :Bugar:Bugar:yoparty:yoparty:D:D det ska låta när man kör annars kan man lika gärna cykla.
tror fan att många kommer att sätta på en klämma med ett spelkort(som man gjorde när man var paug) på sin första eldrivna mc för den hörs inte ett skit. eller???
 
Normalt cråmslädeljud = låter gött och folk höjer ögonbrynen när de tittar lite extra efter bågen.

För högt = folk rynkar pannan o skakar på huvudet eftersom det mest låter pinsamt.

Önskar gubbarna på skottkärrorna kunde se detta själva så dom förstår att högst inte är bäst.
Och vad är skillnaden mot sporthojsförare som sätter på ett helt öppet slip on för att dölja sin egen brist på talang? Ju mer hojen brölar, desto bättre hör man ju dålig gaskontroll :D
 
No offense mot de som har ER6:or, men jag har aldrig hört en ER6:a som låtit bra i mina öron. Då gillar jag vanligtvis twinmuller bortsett från cromeslädarna. Det är ju bara att jämföra med andra twins. TRX850 t ex som också är en paralelltwin har oftast ett skönt dovt muller, likaså SV650 som då är en v-twin har också ett skönt muller med slip-on.

Men alla ER6:or jag hört med slip-on har nåt slags tunt burkigt blöpp, blöpp, blöpp-ljud. Jag har sökt på tuben, men utan att finna. De låter alla lika illa i mina öron.

Kan inte annat än hålla med :D Jag har oxå en ER6 och med slip-on på tomgång låter det inte alls bra "blöp blöp blöp" jävligt trist, men vid 5-6k varv börjar det sjunga fint i öronen med orginal och slip-on på :banana

Och för att stanna "on topic" hatar kråmslädarna som ska låta så jävla mycket... snacka om att kompensera för något precis som med trimmade moppar som bara skriker men kommer ingenvart:mad:

/Ribbe
 
var på maxi i hässleholm för ett tag sedan,då det kom förbi två slädar som fläskade på rejält, kan säga att ett antal bilar med larm gick igång och jag säger bara :Bugar:Bugar:yoparty:yoparty:D:D det ska låta när man kör annars kan man lika gärna cykla.
tror fan att många kommer att sätta på en klämma med ett spelkort(som man gjorde när man var paug) på sin första eldrivna mc för den hörs inte ett skit. eller???

Jag gillar det vinande och lite rassliga ljudet från elhojar.
Men så är jag inte helt normal.
 
Låter inte ens hälften så mycket/illa som raka rör på kromslädar. Dessutom måste jag varva rätt mycket för att det ska låta "mycket" och det gör man ju inte i stan, ca 2 m från närmaste uteservering så folk får tinnitus!

Det är vad du tycker!!
 
No offense mot de som har ER6:or, men jag har aldrig hört en ER6:a som låtit bra i mina öron. Då gillar jag vanligtvis twinmuller bortsett från cromeslädarna. Det är ju bara att jämföra med andra twins. TRX850 t ex som också är en paralelltwin har oftast ett skönt dovt muller, likaså SV650 som då är en v-twin har också ett skönt muller med slip-on.

Men alla ER6:or jag hört med slip-on har nåt slags tunt burkigt blöpp, blöpp, blöpp-ljud. Jag har sökt på tuben, men utan att finna. De låter alla lika illa i mina öron.

Du kan ju inte använda youtube som ljudreferens för hur en hoj låter ? Det låter ju duktigt annorlunda i verkligheten.
 
Och vad är skillnaden mot sporthojsförare som sätter på ett helt öppet slip on för att dölja sin egen brist på talang? Ju mer hojen brölar, desto bättre hör man ju dålig gaskontroll :D

Skillnaden är väldigt stor, ca 200db för att vara exakt:arsele

Och varför skulle ett slip-on vara en täckmantel för bristfällig talang?:va
 
Om man inte kan köra fort på krokväg, eller har koll på hojen rent generellt, så kan det ju iaf låta som att det går jävligt fort :rolleyes:

:D När jag har pressat upp min gamla antikvitet i 200+ så blir den tyst, hör bara fartvinden i hjälmen och då sitter det ett V&H-system på den :tummenupp
Iofs så är det spännande att svänga och köra landsväg då :yoparty känns som en kåt snok på vägen :banana
 
Om man inte kan köra fort på krokväg, eller har koll på hojen rent generellt, så kan det ju iaf låta som att det går jävligt fort :rolleyes:

Nja, många slip-on till sporthojar ökar ju inte db-antalet. Det finns ju en massa slip-ons som går igenom besiktning och är godkända för bankörning osv.

Det är ju knappast samma sak med raka rör på en kromis :)
 
...och det finns besiktningsställen där vidöppna race-system går igenom utan ett höjt ögonbryn. (Hojen ägdes tidigare av en "talanglös" som "slarvade bort" orginalsystemet. Mer talanglös än mig iaf. :D)

Kromslädarna med öppna rör kommer nog igenom de med. Annars sätter de väl en ölburk e d med slangklämma tillfälligt.

@bensinskalle (TS):
Har du prövat att snacka med snubben om han bor i området. Eller är det olika hojar som kör lika illa? Ber du honom köra på högre växel och inte varva satan på rätt sätt kan det kanske bli bättre? Det kan väl knappast bli sämre.. ;) *bara en tanke*
 
Last edited:
En "kromsläde" kan ju faktiskt låta riktigt skönt, men då ska det vara lite tryck i bitarna. En HD med 60hk låter inte så jävla bra faktiskt som tidigare sagt, men tex en V-rod låter riktigt mysigt.

Men ja, jag förstår inte heller grejen med att hojen ska låta så jävla mycket och vara så slö som möjligt. Tycker det bara skulle vara pinsamt att glida runt på något sånt.
 
Tror dom riskerar motorstopp annars, 350kilo och 60 hästar ;)

Det går inte att få motorstopp på en HD :D min puttrar nästan på själv utan gas, medans 660:n inte går att köra under 30km/h med.


Normalt cråmslädeljud = låter gött och folk höjer ögonbrynen när de tittar lite extra efter bågen.

För högt = folk rynkar pannan o skakar på huvudet eftersom det mest låter pinsamt.

Vad är normalt? Körde med original(besiktnings) rör då låter den inget alls vem fan vill ha en hoj som inte gör ett ljud av sig??

Ps. Jag medger att dom kan låta för mycket men jag kör heller inte inne i stan med en massa folk runt.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top