Så var det dags IGEN, jäv..a vandaler!

Status
Ej öppen för fler svar.
Inte konstigt att försäkringskostnaderna skjuter i höjden med sånt här ovanpå trafikrelaterade kostnader. Ni i städer får det ju ännu jävligare eftersom det oftast är i publika garage sånt här händer. :gnissla

Hahaha, förlåt att jag skrattar. MEN detta är SANT. Jag nämnde att jag blivit utsatt för vandaler två gånger.
Den första var exakt som på din bild. Styrkrona samt tändningslås var i stort sätt borta. För att spetsa detta ytterligare så varr suzuki-fabriken under frostfritt pga kärnkraftsolyckan. Fick vänta på min styrkrona i 7 veckor.

Lider med dig. Är ingen billig reparation heller.

Dom verkade missat att hojen var låst med 2st klass 3 kedjor runt en betongpelare som dom inte ens rört... Ja 3 papp kostar självrisken, har hittat nytt tändningslås för 30£, men som man ser så finns det ju inget att fästa den i :S... Vi får se hur jag gör. Önskar nästan att dom tog hela hojen hellre faktiskt.

Dom verkade missat att hojen var låst med 2st klass 3 kedjor runt en betongpelare som dom inte ens rört... Ja 3 papp kostar självrisken, har hittat nytt tändningslås för 30£, men som man ser så finns det ju inget att fästa den i :S... Vi får se hur jag gör. Önskar nästan att dom tog hela hojen hellre faktiskt.

Skall du fixa det själv?

Baklagar so sagt. Trodde det var en gammal skada som var fixad vid det här laget.

Råder dig att få det fixat på verkstad. I mitt fall var det ganska mycket jobb. Byta styrkrona, nytt tändningslås samt koda nycklar etc.

Förjävligt att folk inte kan skilja på mitt och ditt..

/Jens

Skall du fixa det själv?

Baklagar so sagt. Trodde det var en gammal skada som var fixad vid det här laget.

Råder dig att få det fixat på verkstad. I mitt fall var det ganska mycket jobb. Byta styrkrona, nytt tändningslås samt koda nycklar etc.

Förjävligt att folk inte kan skilja på mitt och ditt..

/Jens

Tyvärr är det en relativt ny bild :/ Jo jag vet att det är det bästa att lämna in, men just nu så studerar jag och jag har knappt råd att ställa på hojen för att dra ut o joyrida lite, men jag antar att om man ska fixa så ska man göra det NU o inte typ i Juni, då får man väl tillbaka hojen i Aug eller nåt.

Det jag är mest bekymrad över är om jag fixar det och så kommer cepemupparna tillbaka o gör samma sak igen, då blir jag nog ledsen i ögat.

Inte konstigt att försäkringskostnaderna skjuter i höjden med sånt här ovanpå trafikrelaterade kostnader.a

För att inte tala om dem som låter bärga hojen till en verkstad(?)för att få en handfull skruvar åtdragna+en flaska olja ihällt på FB´s bekostnad.

Går att lösa ändå även om styrlåsfunktionen ryker.

Jag har mitt styrlås liggande på styrkronan för att få bättre plats med styrdämparen - går kalas.

I ditt fall skulle jag dock va grymt noga med att kolla så att inte godset är paj nånstans som kan vålla olycka för dig. Men är det bara själva fästet som är problemet så kan du spara den slanten. Kanske inte är värt att lägga så mkt på en -99a. Värdeminskning får du ju, men frågan är om den är högre än priset för en ny krona?

Välkommen till det nya Sverige. Fyllt av omsorg och respekt för varandra... Eller var det bara respekt för de som är tuffa nog och skit i resten?

En gissning:
Det är snorungar som inte kan något alls om motorcyklar som testat att "öppna motorn för att tjuvkoppla den" och sen har det inte gått så bra.

För att inte tala om dem som låter bärga hojen till en verkstad(?)för att få en handfull skruvar åtdragna+en flaska olja ihällt på FB´s bekostnad.

Haha, tack för den men vakna nu innan du somnar i garaget med tomgången på.

Jag har varken det tekniska kunnandet att bedömma om något mer är skadat eller modet att bara skruva tillbaka de bultar som de lossat(som för övrigt ej återfunnits) och sedan hälla i lite olja och hoppas på det bästa. Jag gjorde det jag anser vara rätt.

Men ditt resonemang får stå för dig. Klart alla som bor i stan ha en bil samt släp redo att ta tag i allt när något sånt här händer.

Samt om man inte har det så förmodar jag att du tycker man skall hyra detta för ytterligare pengar?

Och, detta kommer ju verkligen bli en riktigt kanon affär för mig eller vad syftade du på?
Tycker jag gjort rätt för mig genom att betala försäkringspremier, dubbla lås samt garage i många år nu..

Men vem vet, det kanske hade låtit annorlunda från en tuffing som du om det varit din cykel..

Haha, tack för den men vakna nu innan du somnar i garaget med tomgången på.

Jag har varken det tekniska kunnandet att bedömma om något mer är skadat eller modet att bara skruva tillbaka de bultar som de lossat(som för övrigt ej återfunnits) och sedan hälla i lite olja och hoppas på det bästa. Jag gjorde det jag anser vara rätt.

Men ditt resonemang får stå för dig. Klart alla som bor i stan ha en bil samt släp redo att ta tag i allt när något sånt här händer.

Samt om man inte har det så förmodar jag att du tycker man skall hyra detta för ytterligare pengar?

Och, detta kommer ju verkligen bli en riktigt kanon affär för mig eller vad syftade du på?
Tycker jag gjort rätt för mig genom att betala försäkringspremier, dubbla lås samt garage i många år nu..

Men vem vet, det kanske hade låtit annorlunda från en tuffing som du om det varit din cykel..

Du gjorde rätt. Om man inte har kunskapen om motorer ska man inte skruva i dom heller.

PS säg till att dom ska ta en översyn på hojjen så det inte är något mer som sitter löst. Ex dämpare och bromsar. Kan va lätt att inte tänka på det om man inte tittar över den riktigt.

Har väl inte med just nationaliteten att göra utan har med åldern och vilket område man bor på.

Ex:
Invandrare i ett fint område beteer sig som sina kompisar.

Invandrare i ett dåligt område beteer sig som sina kompisar. Inklusive svenskar i dessa områden, de är ju nästan värst för de ska alltid överkompensera för att de är "svennar" :).

Du är nog ingen rasist, men du är okunnig och vet inte vad du pratar om. Du tror att du vet :)

Att Svennar ska överkompensera? I dessa områden? Växte upp som svensk (det heter vare sig blatte eller svenne) i Lövgärdet/Gårdsten. Vare sig jag eller mina svenska polare överkompenserade. Vi var varken bättre eller sämre. Dåliga områden skapar dock problem för alla... Fact.

Du är nog ingen rasist, men du är okunnig och vet inte vad du pratar om. Du tror att du vet :)

Går att lösa ändå även om styrlåsfunktionen ryker.

Jag har mitt styrlås liggande på styrkronan för att få bättre plats med styrdämparen - går kalas.

I ditt fall skulle jag dock va grymt noga med att kolla så att inte godset är paj nånstans som kan vålla olycka för dig. Men är det bara själva fästet som är problemet så kan du spara den slanten. Kanske inte är värt att lägga så mkt på en -99a. Värdeminskning får du ju, men frågan är om den är högre än priset för en ny krona?

Jag ska erkänna att jag inte är jättebra på o mecka, kan fixa vanliga saker så som skifta däck, byta bromsbelägg osv. Jag ska se hur det ser ut om jag kan skifta tändningslåset och fästa det på nå vis och att allt är ok då, man vill ju inte ha nåt mekaniskt fel i framgaffeln, typ nåt som börjar kärva under färd eller nåt. Ska ev ta tag i detta i påskhelgen o så får vi se. Ev gör jag en tråd i mekhörnan om jag behöver hjälp med nåt :)

Nu har jag rensat tråden ett väldigt tveksamt inlägg och svar på detta. Inga fler inlägg som kan tänkas snudda vid forumets regler, tack :)

Ser ut som dom slagit skiten ur din Daytona och förvandlat den in till en snygg GSX-R :D Skämt och sido, lider med dig och skulle personligen huggit av en hand om någon jävlats med min älskling. Kanske inte så där lite men ni fattar ;)

vad är ämnet i tråden? att idioter inte kan hålla fingarna för sig själv och att dom inte har respekt för varken lagar eller andra människor. att man önskar man bodde i afghanistan när man tog dom så man kunde kapa av båda händerna med en yxa.

Jag tror du har rätt, det finns inte mycket kvar att diskutera.

Stänger tråden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...