Så typiskt min tur...

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Var på skroten idag å fixade en ny motor eftersom växellådan e trasig på min. Den skulle dra olja men "va fin i växlarna och övrigt". Har precis kluvit motorn och vad ser men om inte minst lika slitna drev som mina egna. Man borde väl insett att det var ett totalt nedköp när man ser den första lagade motorkåpan eller den saknade skruven+fjäder på kopplingen eller de brutalt misshandlade skruvhuvudena bakom kopplingen men man vill ju så gärna.

Så nu står jag har med två motorer, den nya mer trasig än den gamla och tusen spänn mindre. Ja, tusen spänn e inte mkt för en motor men när han säger att växellådan ska vara bra :mad: :4skrika

Verkar iaf som att lamellerna är bättre plus att jag kan använda undre motorkåpan eftersom jag har haft sönder den (men lagad). Känns så jävla skit, kommer det ta ännu längre tid att få ihop hojen. :död

gåre inte att slipa kanterna lite på grepp ytorna på båda dreven?

sam

Gå tillbaka med prylarna?
Tar du att bli lurad?

"Act like you got a pair.."

Ajdå..

sam1 skrev:
2172119 gåre inte att slipa kanterna lite på grepp ytorna på båda dreven?

sam

Ajaj.. polaren prövade det. fiasko alltihop så det vara bara att riva ner igen.
Och den lät inge vidare med det glappet som blir.

Hultan skrev:
2172126 Gå tillbaka med prylarna?
Tar du att bli lurad?

"Act like you got a pair.."

Ringde skroten idag, killen blev både förvånad och lite nervös verkade det som. Han sa att han provat hojen själv och att lådan var helt okej men det verkar ju jävligt skumt... Han sa att han skulle försöka fixa fram nått annat, vad nu det betyder, och att jag skulle ringa i eftermiddag.

marten_larsson skrev:
2173588 Ringde skroten idag, killen blev både förvånad och lite nervös verkade det som. Han sa att han provat hojen själv och att lådan var helt okej men det verkar ju jävligt skumt... Han sa att han skulle försöka fixa fram nått annat, vad nu det betyder, och att jag skulle ringa i eftermiddag.

Du kan säkert lämna tillbaks grejerna! Om han har sagt att växellådan ska bvara bra får han skylla sig själv. Fast iofs så talar vissa skrotar om att man köper vissa delar "på egen risk".

Zindelin skrev:
2173643 Du kan säkert lämna tillbaks grejerna! Om han har sagt att växellådan ska bvara bra får han skylla sig själv. Fast iofs så talar vissa skrotar om att man köper vissa delar "på egen risk".

jo, han verkade ju inte vara helt omöjlig när jag ringde innan. Får se vad han säger senare i eftermiddag, kan ju tänka mig att behålla skiten å få tillbaka hälften (500 spänn), har ändå användning för grejer där. Kostar ju 150 å köra fram å tillbaka också...

UrbanTiger skrev:
2174197 Han får väl fixa fram hjulen som felar dig från någon annan motor.
Att du sen måste åka och hämta dom ser jag som ett mindre problem om han fixar rätt pinaler och att du får behålla resten av det skrotet du köpt.

Han kan ju glömma att få extra stålar alltså.

Okej, låter ju som en helt okej deal i så fall... Ska ringa strax.

Ooops skrev:
2173507 :lol
Full metal :yoparty
Hehe, yaaay..

marten_larsson skrev:
2173588 Ringde skroten idag, killen blev både förvånad och lite nervös verkade det som. Han sa att han provat hojen själv och att lådan var helt okej men det verkar ju jävligt skumt... Han sa att han skulle försöka fixa fram nått annat, vad nu det betyder, och att jag skulle ringa i eftermiddag.
Gött! Man skall aldrig bara ta att bli lurad.. Han kan ju dock haft fel med, men då skall han stå för det!

Hultan skrev:
2174440 Hehe, yaaay..

Gött! Man skall aldrig bara ta att bli lurad.. Han kan ju dock haft fel med, men då skall han stå för det!

Nu verkar det ju som att det kommer lösa sig, ringde med honom vid fem och då sa han att han inte hittat delar än men att jag skulle ringa igen på måndag.

marten_larsson skrev:
2173651 jo, han verkade ju inte vara helt omöjlig när jag ringde innan. Får se vad han säger senare i eftermiddag, kan ju tänka mig att behålla skiten å få tillbaka hälften (500 spänn), har ändå användning för grejer där. Kostar ju 150 å köra fram å tillbaka också...

Inte för att vara den som är den, men en motor för 1000spänn och du klagar?
Trist såklart, men för de pengarna kan man nog inte förvänta sig så mycket heller.
En frisk motor brukar ligga på runt 20lax från skrotarna för en halvny hoj.

-PLM- skrev:
2175562 Inte för att vara den som är den, men en motor för 1000spänn och du klagar?
Trist såklart, men för de pengarna kan man nog inte förvänta sig så mycket heller.
En frisk motor brukar ligga på runt 20lax från skrotarna för en halvny hoj.

Halvny hoj? När blir hojar gamla, efter 30 år? Min hoj e 15 år gammal... :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...