Så nära o bli av med Bettan...!!!

ddevil

Ny medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
KTM LC4 640 SM
Koom hem med hojjen sent inatt o orkade inte låsa in den i garaget 15 minuters promenad bort, så det vart parkering på innergården mellan parkeringsräcke o min bil. Gick upp till lyan på 3:e våningen o hoppade i kojjs på en gång, o släckte ner. Precis när ögonen ska falla ner hör jag en puttrande diselmotor på innergården som har en 20 bilar parkerade.

Av någon anledning hoppar man ur kojjan och smyger fram till fönstret. Nedanför står en fet Renault skåpbil uppbackad vid min hoj/bil. Jag kastar på mig ett par brallor o tar tag i närmaste tillhygge o går fram till mitt öppna fönster igen, redo att rusa ner o gå bersärk. Så knakar det till i golvet, jag hör hur det tystnar nedanför, o en blond brud kommer o hoppar in på passagerarsidan o bilen drar. Tydligen hörde de mig o drog...

Sedan var det fetkört o sommna om. Låg till ½5 o väntade på ett nytt försök påklädd o klar med en sängspjäla redo att nyttjas som base-ball trä ;-)

Hädanefter blir det faan en promenad till garaget... och/eller sniperbössa på taket om nätterna.

Bilen var en fet ny Renault skåpbil. Reg. nr började på "JOH" o innehöll en "6:a"

Bra gjort att upptäcka och kanske kunna rapportera dom till polisen! Du hade tydligen halva regnumret. Med det borde du kunna finna ägaren av bilen...

Tie-Fighter skrev:
Skaffa larm om det går!

Nä nä... ska minera runt hojjen istället. El-chock preppad hoj vore kul oxå o borde faan vara lagligt !!! Ge faan i andras saker !!!

Tur att du lyckades skrämma iväg dom!

Jag har sjukt tråkigt på jobbet just nu, så jag testade alla registreringsnummerkombinationer som är möjliga och den enda bil som passade in är denna:

Regnr: JOH286
Färg: RÖD
Fabrikat: RENAULT JD - MASTER
Årsmodell: 1999
Fordonsslag: PB
Chassinummer: JDAED519304904
Upplysningar: Fordonet stulet

Det skulle ju kunna vara den antar jag, men det är fel färg.

sgtpepper skrev:

Jag har sjukt tråkigt på jobbet just nu, så jag testade alla registreringsnummerkombinationer som är möjliga och den enda bil som passade in är denna:

Hmm... var faan den:
http://www.renault.se/transportbilar/bygg/bygg_din_tbil.asp?select1=MSKAP

"Upplysningar: Fordonet stulet"
Då är det ju faan kört ändå, men ska ringa poppo o tipsa iallafall
Eller det är nog lika bra o åka dit... kan behöva några +poäng inför kommande hojturer. Om man lämnar in 2 skurkar, så borde ha 2 bonus fortkörningar innestående sedan...

Last edited:
Edobbe skrev:
Helt rätt! Sätt dit dom små slynorna! :yoparty

Lätt... :kulspruta jag står för chips, öl o slagträn tills de försöker igen. :fatta! Välkommen över Kommer faan inte sova något inatt heller!

sgtpepper skrev:

Tackar för hjälpen SGT Pepper... Bilen var stulen i stockholm för ett år sedan, och har nog setts vid minst ett inbrott tidigare då en massa crossar vart stulna i Sumpan. Sansade mig och var för trött för att sitta o kolla efter dem inatt, men hoppas att man möter dem någon gång efter vägen... Ska trycka upp en Ford Explorer i gumpen på dem då !!! :arsele

En kompis kopplade 220 V till samtliga dörrhandtag och fönsterhandtag
till sitt garage ........

Den som tog i de handtagen fick sig en redjäl kyss.,...........

Fet slangbella med 50-grams-dankar som skott :) Sätter sig rätt fint in i hjärnbarken (iofs saknar de väl sådan)....

Det där med att alla anses oskyldiga tills dömda i rätten.. håller inte hos mig!

Helst vill man agera domstol, och avrättare på samma gång!

DÖD ÅT ALLA JÄVLA TJYVAR, MÅ DE VOLTA MED BUSSEN.

Personerna som har skåpbilen är nog ganska erfarna tjuvar.
Men det är konstigt att dom åker omkring i en en stulen bil med dom stulna skyltarna fortfarande på bilen. Annars brukar dom ju skylta om bilen ganska snabbt.

Vi bör nog hålla uppsikt efter en Renault Master med regnummer JOH286.
Ser ni den så ring polisen snarast.
Det är ett stulet fordon som eventuellt innehåller stulna hojar.

ddevil skrev:
Tackar för hjälpen SGT Pepper... Bilen var stulen i stockholm för ett år sedan, och har nog setts vid minst ett inbrott tidigare då en massa crossar vart stulna i Sumpan.
Inga problem, jag hade som sagt tråkigt på jobbet och det var ju bara trehundra olika kombinationer att gå igenom i Bilregistret :).

Skumt att dom åker runt med orginalskylten, det tyder ju på att dom är mer eller mindre dumma i huvudet, hoppas dom åker fast i någon rutinkontroll.

TooL skrev:
En kompis kopplade 220 V till samtliga dörrhandtag och fönsterhandtag
till sitt garage ........

Den som tog i de handtagen fick sig en redjäl kyss.,...........

Om personen som tar i handtaget anmäler det så får ägaren av garaget lagen mot sig.
Vållande av personskada är en sak som man kan bli dömd för.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT