Så mycket skillnad på samma motorer?!

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Hejsan!
Har ju en CH-Racing 125:a som många här på sport hoj redan vet. Men den toppar ju som sagt i bästa fall 90km/h och då är det alltså i bästa fall annars kanske 85km/h. Men mergen här på sporthoj han säger att hans gör 130km/h på mätaren och många som har provkört CH hos din hoj säger att dom får upp den i 105-110 iallafall. :va Jag förstår inteh ur det kan vara så olika. :confused: Men ändå exakt samma motor. Och enligt din hoj så är den inte heller strypt. :5sure
MVH Benny

draccatryck skrev:
Hejsan!
Har ju en CH-Racing 125:a som många här på sport hoj redan vet. Men den toppar ju som sagt i bästa fall 90km/h och då är det alltså i bästa fall annars kanske 85km/h. Men mergen här på sporthoj han säger att hans gör 130km/h på mätaren och många som har provkört CH hos din hoj säger att dom får upp den i 105-110 iallafall. :va Jag förstår inteh ur det kan vara så olika. :confused: Men ändå exakt samma motor. Och enligt din hoj så är den inte heller strypt. :5sure
MVH Benny

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

En demo hoj brukar sällan fis köras... :7peta

draccatryck skrev:
Hejsan!
MVH Benny

Den jag provade på Din Hoj gjorde nog hyffsat lätt 100 km/h iaf, Jag vart uppe i ca 95 km/h sen svängde det kraftigt. Sen kunde man ju inte bränna ut på nån raksträcka heller. Skulle tippa på att den gjorde efter lite tryckande 105-110km/h.

draccatryck skrev:
Hejsan!
MVH Benny

Hmm, i min och mina kompisars 4-taktare så va det ju inkörningsolja i när vi köpte dom, sen efter första servicen när vi fick vanlig olja i dom så ökade dom ca: 4-5 km/h Per växel!

YoMatic skrev:
Hmm, i min och mina kompisars 4-taktare så va det ju inkörningsolja i när vi köpte dom, sen efter första servicen när vi fick vanlig olja i dom så ökade dom ca: 4-5 km/h Per växel!

Öhh inkörningsolja?

Edit: Då menar du alså att dinhoj när du köpte den om den går nu ca 130km/h gjorde runt 100 km/h sen bytte ni olja så gjorde den 130km/h?

HAHAH... :hihi

Last edited:
Inte särskilt ovanligt att man vid inkörning kör på en tjock mineralolja för att sedan gå över till en tunnare syntetisk.

Anton_Ljunghusen skrev:
Inte särskilt ovanligt att man vid inkörning kör på en tjock mineralolja för att sedan gå över till en tunnare syntetisk.

Kan säkert hända, Dock aldrig hänt mig när jag köpt nya maskiner. :tungan

Och att oljan gör ca 30 km/h på topp = Nej. :hihi

draccatryck skrev:
Har ju redan bytat olja på 100 mils servicen så det är det ju verkligen inte!! :va
MVH Benny

Ställ in fuggen, ventilspel medmera, ta gärna hjälp av en bromsbänk.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...