Så kan det gå!! (Skaderapport)

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Tänkte bara informera alla om vad som hänt i mitt liv den senaste tiden..

Sålde den vackra 749 till ett alldeles för lågt pris, den var inte riktigt min stil och köpte mig en KTM 660..
Länge vart sugen på att prova åka motard o tänkte att det var dax nu!!

Om ni letar lite så hittar ni en bild tråd från Anderstorp där jag var med (28/5?), trodde först att en motard runt A-torp skulle vara helt hopplöst, o visst, man ska ju inte påstå att jag satte personbästa men det var kul, fruktansvärt kul!!

Men nu, för två veckor sedan, skulle jag ut o lära tjejen köra hoj, tänkte att denna gör det ju inget om hon lägger, har en väldans massa delar till den!!

På väg ut mot lämplig parkering lyckas jag slå över med hojen, stående..
Landar o glider först på magen, vänder mig o glider lite på ryggen oxå..
Jeansen som jag hade på mig blev nästan lite snyggare än dom var innan, hjälmen var aldrig i (nyköpt) och jag kom undan lite blåslagen o skrapad..
Inga stora skador alls, kanske på egot men inte i kroppen.. Lägger ca 2,5 timmar på att få ihop hojen igen och samma dag blir den körklar!!
Det var bara styre o lite små grejor som gick åt hel...e..
Detta var lördagen..

Söndag bestämmer vi att samlas lite motarder o ger oss iväg mot lämplig parkering utanför stan för lite aktivt busande..
Håller mig lite lugn då lördagens händelser var färska i minnet!!
Ska ge mig av mot jobbet o när jag ska svänga ut från parkeringen låser jag framhjulet (ligger nog lite grus på parkeringen), styret viker sig (okoncentrerad), jag sätter ner vänster benet o trycker upp hojen i balans igen (naturlig reaktion), då måste stövlen ha "greppat" i asfalten och vrider runt, av, underbenet vid knät..

Lyckas hålla hojen på hjulen och får stopp på färden andra sidan korsningen.. Då stödet sitter på vänster får jag ett helvete med att få ner det men lyckas till slut.
Försöker först hoppa av åt vänster men inser snabbt att det är ingen ide att ens försöka stödja på benet..
Då jag redan innan har opererat det knät innan tror jag ju givetvis att det är samma skada en gång till och vet att då kan man vänta ut det så kommer det funka så smått snart igen..
Dock är det en malande känsla långt bak i huvet som säger att: Nej, detta är ngt nytt..

Ligger lugnt nere på marken med benet i högläge o funderar på vad fan jag ska göra nu då, kompisarna som givetvis undrar vad fan jag tagit vägen kommer dit..
Ambulans föreslås men: Näe, dumt slöseri med skattemedel..
Ringer tjejen o ber henne komma dit, men säger inget om det som hänt då hon låg bakom mig dagen innan när jag slog över och jag vill ju givetvis inte att hon ska stressa upp sig för mycket innan vi vet vad som har hänt..

Hon kör ner mig till akuten o det visar sig efter en röntgen att det är benet som är av precis uppe i knät..
Nu blir det rullstol ett par månder o förmodligen en lång rehab..

Tänk så tokigt det kan bli när man räddar en lowsider i 20-30 km/h..

Stort tack till alla inom vården, jag har blivigt väldigt bra behandlad och det tycker jag ska nämnas..

Mvh Daniel

Blå R1 skrev:
2355929 Tänkte bara informera alla om vad som hänt i mitt liv den senaste tiden..

Sålde den vackra 749 till ett alldeles för lågt pris, den var inte riktigt min stil och köpte mig en KTM 660..
Länge vart sugen på att prova åka motard o tänkte att det var dax nu!!

Om ni letar lite så hittar ni en bild tråd från Anderstorp där jag var med (28/5?), trodde först att en motard runt A-torp skulle vara helt hopplöst, o visst, man ska ju inte påstå att jag satte personbästa men det var kul, fruktansvärt kul!!

Men nu, för två veckor sedan, skulle jag ut o lära tjejen köra hoj, tänkte att denna gör det ju inget om hon lägger, har en väldans massa delar till den!!

På väg ut mot lämplig parkering lyckas jag slå över med hojen, stående..
Landar o glider först på magen, vänder mig o glider lite på ryggen oxå..
Jeansen som jag hade på mig blev nästan lite snyggare än dom var innan, hjälmen var aldrig i (nyköpt) och jag kom undan lite blåslagen o skrapad..
Inga stora skador alls, kanske på egot men inte i kroppen.. Lägger ca 2,5 timmar på att få ihop hojen igen och samma dag blir den körklar!!
Det var bara styre o lite små grejor som gick åt hel...e..
Detta var lördagen..

Söndag bestämmer vi att samlas lite motarder o ger oss iväg mot lämplig parkering utanför stan för lite aktivt busande..
Håller mig lite lugn då lördagens händelser var färska i minnet!!
Ska ge mig av mot jobbet o när jag ska svänga ut från parkeringen låser jag framhjulet (ligger nog lite grus på parkeringen), styret viker sig (okoncentrerad), jag sätter ner vänster benet o trycker upp hojen i balans igen (naturlig reaktion), då måste stövlen ha "greppat" i asfalten och vrider runt, av, underbenet vid knät..

Lyckas hålla hojen på hjulen och får stopp på färden andra sidan korsningen.. Då stödet sitter på vänster får jag ett helvete med att få ner det men lyckas till slut.
Försöker först hoppa av åt vänster men inser snabbt att det är ingen ide att ens försöka stödja på benet..
Då jag redan innan har opererat det knät innan tror jag ju givetvis att det är samma skada en gång till och vet att då kan man vänta ut det så kommer det funka så smått snart igen..
Dock är det en malande känsla långt bak i huvet som säger att: Nej, detta är ngt nytt..

Ligger lugnt nere på marken med benet i högläge o funderar på vad fan jag ska göra nu då, kompisarna som givetvis undrar vad fan jag tagit vägen kommer dit..
Ambulans föreslås men: Näe, dumt slöseri med skattemedel..
Ringer tjejen o ber henne komma dit, men säger inget om det som hänt då hon låg bakom mig dagen innan när jag slog över och jag vill ju givetvis inte att hon ska stressa upp sig för mycket innan vi vet vad som har hänt..

Hon kör ner mig till akuten o det visar sig efter en röntgen att det är benet som är av precis uppe i knät..
Nu blir det rullstol ett par månder o förmodligen en lång rehab..

Tänk så tokigt det kan bli när man räddar en lowsider i 20-30 km/h..

Stort tack till alla inom vården, jag har blivigt väldigt bra behandlad och det tycker jag ska nämnas..

Mvh Daniel

Otur!!! Krya på dig!!!

Då finns det en billig Ktm 660 till salu snart på blocket då?

/ Henke

shit, du har ju lite oflyt minst sagt, men du verkar ju kunna ta sånt här med en klackspark såå... under tiden benet läker så köper du liter mc.tidningar o planerar nästa ducceköp!!! Back to roots så att säga.

peter R1 skrev:
2355971 shit, du har ju lite oflyt minst sagt, men du verkar ju kunna ta sånt här med en klackspark såå... under tiden benet läker så köper du liter mc.tidningar o planerar nästa ducceköp!!! Back to roots så att säga.

Ja va fan, förhoppningsvis kommer jag kunna gå ordentligt efter rehab, men jag planerade att vinna WSBK typ 2008, det kommer nog gå lite åt helvete..
Vet inte ens om jag kommer kunna köra mer plastracer ordentligt..

Knät blev tydligen rätt ordentligt tilltufsat sen hade jag ju en skada sen tidigare som gjorde bankörning till en smärtsam njutning..
Den som lever får se!!

Henren skrev:
2355963 Då finns det en billig Ktm 660 till salu snart på blocket då?

Låg ute redan innan dessa händelser.. Allt är till salu för rätt pris!!!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=37225

Men måste nog ändra lite i annons nu, gick åt lite grejor !!!

Tack för uppmuntringarna grabbar!!!

Last edited:
Haha, liten update!!

Blev av med mina kryckor i Torsdags, läkaren som aldrig har lett mot mig under varken denna eller min förra knäoperation log äntligen lite.
Började nästan skratta när jag sa att jag inte behöver någon sjukskrivning, var ändå tvungen att avsluta den ca två dagar efter jag skrevs ut..
Jobbigt när farsan driver eget!

Börjat med sjukgymnastiken, så tråkigt!
Man får ju fan inte ta i..

Sen bytte jag bort KTM mot en Cbr 1000RR -06.
Killen som jag bytte med garvade åt mig när jag kom på kryckor, men han var trevlig..
Hoppas han njuter av den ordentligt, det gjorde jag, det lilla jag hann köra iaf!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti