Så kan det gå om man åker i kortbyxor.

En arbetskollega som åker glidare brände sig på handen så det fräste.

Han stog på en parkering och skulle göra något på cykeln och kom åt avgasröret.

Det stog en hel del folk bakom honom och tittade på.
En kärring frågade förskräkt när hon hörde fräset: GÖR DET INTE ONT??
Kollegan (som aldrig vill röja sin coola glidar look) : nä fan det här känns ingenting, det är lugnt.

Hastigt upp på hojen och iväg, sved som fan hela vägen hem med präktig blåsa som följd.
Fan vad vi garvade när han berättade detta.

Den som vurpat en gång med skydd kör inte utan :fakta

Om man vurpad flertalet gånger då både med och utan skydd, i höga och låga farter och kommit fram av sina egna upplevelser till att det är de kraftiga stoppen som gör ondast och ej går att skydda sig mot då?

3dje gradens brännskada, ca 10 sec på avgasystemet, fastnar mellan stolpe och pipan när jag ska putta in hojen efter en eftermiddagskörning i 38 gradigt värme!!!

Mysigt att veckan efter köra dom 180 milen hem i tajt skinnställ!!!!

Ja och ett sådant brännmärke försvinner ju aldrig helt tyvärr, även om det det bleknar en del :näsblod

Om man vurpad flertalet gånger då både med och utan skydd, i höga och låga farter och kommit fram av sina egna upplevelser till att det är de kraftiga stoppen som gör ondast och ej går att skydda sig mot då?

Då ska man naturligtvis köra hoj enbart iförd Speedo-badbrallor.

För det är ju så att om ett skydd inte skyddar vid PRECIS ALLA olyckor (t.ex. omkullkörning, avkörning, påkörning, attack av vilda skalbaggar och meteoritnedslag m.fl.) är det ju helt poänglöst att använda det överhuvudtaget.

Nej för att glida 40 m på asfalt iförd shorts å t-shirt är knappt värt att nämna i smärtsammanhang, inte heller eftervärkningarna av att ha skalat av 5 cm hud å kött.

Ouch, har också lyckats bränna mig precis sådär. Jag köpte nån slags "kylpasta" (nått vitt klet som stelnade), på apoteket har jag för mig. Funkade jävligt bra.

Då är det nog dags att sluta vurpa :tummenupp

Nej för att glida 40 m på asfalt iförd shorts å t-shirt är knappt värt att nämna i smärtsammanhang, inte heller eftervärkningarna av att ha skalat av 5 cm hud å kött.
Jag får rysningar bara jag tänker på det. Kommer ihåg när jag cyklade omkull vid 10-15 års ålder, gjorde ont..

Hmm, är det någon som grillar?!

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard