Så j*vla trött man blir.

J-DOG

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Yamaha R1 - 01
Äntligen vår, äntligen mc-säsong.

Glad i hågen är man nere i det fina vårvädret på stan och glider runt en sväng. Står och snackar lite med några kompisar vid pumpen. Beger mig hemåt och svänger ut höger vid fyristorg, mot valvet och 30-sträckan.

Min kusin ligger ca: 20m framför i sin bil - jag gasar på lite på 1:an som man brukar göra- , Jaha, vad händer inte då? Min kusin pallnitar i bilen för att släppa förbi en cyklist - som för övrigt cyklar och inte leder cykeln - vid övergånsstället precis innan valvet.

10m till godo, ca: 50kmh mot stillastånde fordon. :tummenupp Räddas det som räddas kan tänker jag och klipper frambromsen. Well, you do the math, 10m, 50kmh, rullgrus under.

Körde rakt in i baken på hennes bil, men jag hade så jävla tur att precis vid kollisionsögonblicket tar jag sats och hoppar av hojjen snett mot vänster så jag landar på fötterna bredvid bilen. Hojjen däremot åker i backen och glider på sniskan in lite under kofångaren.

Resultat: Lysen, alla framkåpor trasiga. Repor på vänster sida av motorblocket, oljelekage och ett ont knä... och jävligt pinsmat då det var fullt med folk på stan :(

Och det mest sura av allt - dagen innan hade jag gått från Hel- till trafikförsäkring. = Blir en jävligt dyr historia för mig och min R1:a :huvet

Så snälla kära mc-kollegor. Ta det lugnt där ute, framförallt nu i början på säsongen, innan man fått in vanan igen!

//Jonas

Ja, så går det när man försöker "stajla" för damerna ; )
Sälj den dära nu istället och köp en motard så kostar det bara
500:- vid en marksyning ; )

Och om jag ska vara seriös så måste jag säga, fan va trisst!
Hoppas du inte blir ruinerad och att knät blir bra!

.

Last edited:
nr 3 som kör in i ngn bil som pallnitar.. :(
tråkigt.. hoppas knät blir bra.
/z

En fråga. Nu har jag hört ordet pallnitar från både Lindén, trådskaparen & från Zeal. Förstår att det är tvärnitar det betyder, men vad tusan kommer det ifrån?? Är det något Lindén kommit på & som ni andra tagit efter, eller vad :confused:

Sen hoppas jag att det inte blir en alltför dyr historia & att ditt knä blir bra. Krya på dej. // Ullis

Ullis skrev:
2110469 En fråga. Nu har jag hört ordet pallnitar från både Lindén, trådskaparen & från Zeal. Förstår att det är tvärnitar det betyder, men vad tusan kommer det ifrån?? Är det något Lindén kommit på & som ni andra tagit efter, eller vad :confused:
Schuckert slang vettu vi söderkisar drar med, så inte dubbelsvea å andra ska haja klyket...

TomK skrev:
2110574 Schuckert slang vettu vi söderkisar drar med, så inte dubbelsvea å andra ska haja klyket...

Nja....det är ett nytt ord för mig också, och jag är och har varit söderboende hela mitt liv dårå serru.....:)

Ärligt talat tror jag att det är lappländska.....

Leve lappland..Pallnita är ju ett sånt där modeord som man använder när man skall beskriva ngt häftigt för grabbsen vi mojjen..

Trist med hojen, hoppas lederna slutar värka å du snart är tebax i sadeln..

Fasen va surt :näsblod Du verkar ha lite otur med din MC-åkning. Var det inte förra året polisen lånade ditt kort alldeles för länge...
Nej ta det som en man, bryt i hop och grina en skvätt så känns det bättre sen. Och nu när du har fått förutsättningarna så passa på att bygg dig en Fighter så blir hojåkat ännu roligare :banana
(det gäller att hitta det positiva i allt :))

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8