För det första: ang att ta hjälp av pressen som extra påtryckning...
Expressen kan dra åt helvette!

såg nog den mest smaklösa vinkling på ett löp någonsin, här om dagen: "nödrop från svenskarna: Havet är fullt av döda barn"
må så vara att det är så och att det naturligvis måste vara fruktasvärt, hela situationen där nere, men det bara vände sig i magen på mig när jag såg den desperata lösnrförsäljningen framför mig! När anhöriga till ett par hundra svenskar där nere fortfarande inte fått kontakt med vänner/familj där nere.
kul bild å få i huvudet då...
För det andra:
tycker överhuvudtaget att pressen hanterat detta ganska illa! sett ett flertal nyhetssändningar och intervjuer som gått ut på att hitta syndabockar och peka finger. "har UD handlat snabbt och bra nog" "vad har Ni egntligen haft för backupplaner hos ert reseföretag i sånna här sittuationer" osv... såg nån gubbe som blev intervjuad ang om svenska militärplan skulle ner och evakuera folk... tror han formade om och förtydligade sitt svar 3 gånger innan han, då fråga kom igen, (typ: "är det inte snålt av sverige att inte ställa upp med det." eller nått sådant) fick svara att "det är ganska korkat å skicka dit plan som måste mellanlanda 3-4 gånger på vägen, vi jobbar på att hitta andra plan och lösningar"
känner att detta blev lite OT mot vad tråden egentligen handlade om...
Jag håller med om att det är svagt av storföretag att inte ställa upp så mycket de bara kan! Vet inte längre riktigt vad jag vill ha sagt... Tycker många, inkl företaget som tråden handlar om gör fel, och har helt rubbade prioriteringar! Det handlar om en naturkatastrof!!
så summa...
Håller med och tycker det är fel!
Tycker också att pressen skall ge fan i att peka finger och vara så jävla smaklösa som de är!