Jag jobbar sedan ca två år tillbaka åt Sveriges tredje största teleoperatör (aktuellt med reklam i tv för bredband) De senaste dagarna har vi givetvis fått många frågor om samtal till Thailand och de andra drabbade länderna, vanligt förekommande både bland kunder och personal är om företaget tar full betalning för samtal till de drabbade länderna eller om ”vi” i likhet med de andra stora låter människor ringa gratis eller till reducerat pris. Vid lunchtid idag skickades det ut ett PM som fick mig att börja koka inombords…. Innehållet var ungefär (ej ordagrant) som följer: ”Tills vidare tar vi betalt som vanligt, men rapportera hur många som klagar så får vi se”
Detta gjorde mig så j*vla förbannad, tanken bakom det här var så uppenbar!! ”Låt folk ringa till fullt pris medans de är oroliga så att vi kan dra in stålar, förhoppningsvis tänker inte folk på det och är det för många som börjar klaga får vi fixa till det i efterhand på något vis”
Det känns så cyniskt och lågt att de inte ens vill ställa upp med en sådan sak… Själv saknar jag en kamrat i Thailand, tyvärr verkar det som om han omkommit tillsammans med sin fru, 2-åriga dotter och i princip hela fruns släkt. Tre generationer borta… Samma situation befinner sig alltför många andra i, och så får man det här meddelandet där de försöker slingra sig ifrån att visa lite ”good will” till de kunder som drabbats av den här tragedin!!
Jag blev så förbannad att jag skakade i stolen och skrev ett svar där jag sa att jag kände skam över att vara anställd. Min uppsägning kommer jag att lämna in efter nyår…
Om ni har listat ut vilket företag jag jobbar för, tänk på vilka sorters människor i ledningen som tar del av era pengar, överväg sedan noga om ni vill köpa tjänster av dem.
Hoppas att ni orkade läsa hela texten, och jag önskar alla som står och väntar på besked om vän eller anhörig ett lyckligt utfall.
Detta gjorde mig så j*vla förbannad, tanken bakom det här var så uppenbar!! ”Låt folk ringa till fullt pris medans de är oroliga så att vi kan dra in stålar, förhoppningsvis tänker inte folk på det och är det för många som börjar klaga får vi fixa till det i efterhand på något vis”
Det känns så cyniskt och lågt att de inte ens vill ställa upp med en sådan sak… Själv saknar jag en kamrat i Thailand, tyvärr verkar det som om han omkommit tillsammans med sin fru, 2-åriga dotter och i princip hela fruns släkt. Tre generationer borta… Samma situation befinner sig alltför många andra i, och så får man det här meddelandet där de försöker slingra sig ifrån att visa lite ”good will” till de kunder som drabbats av den här tragedin!!
Jag blev så förbannad att jag skakade i stolen och skrev ett svar där jag sa att jag kände skam över att vara anställd. Min uppsägning kommer jag att lämna in efter nyår…
Om ni har listat ut vilket företag jag jobbar för, tänk på vilka sorters människor i ledningen som tar del av era pengar, överväg sedan noga om ni vill köpa tjänster av dem.
Hoppas att ni orkade läsa hela texten, och jag önskar alla som står och väntar på besked om vän eller anhörig ett lyckligt utfall.