Så j-la nära att klota

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
SATAN I H-TE (sätt in lååååång rad svordommar) vad nära jag var att ramla idag på hemvägen. Har fortfarande puls 280. Blöta j-la löv j-lar. Närmar mig ett rödljus och känner helt plötsligt att hojen kanar uppepå, inte rullar längre.
Regnar ju så in i h-te mycket så man ser ju inte ett skit innan heller, men det är ju knappast läge att bara fortsätta rulla ut i en hårt traffikerad korsning mitt i stan, så oavsett att jag känner att jag inte har vägkontakt så måste jag ju stanna.

Först släpper bakdäcket och hojen kanar ut lite i sidled. Sedan släpper framhjulet och hojer börjar glida iväg i sidled. Smäller i båda fötterna och har sådan j-la tur att jag får löv under fötterna också så att de glider. 10-15m glider jag på fötterna medan jag kramaktigt försöker hålla hojen upprest mellan benen och kan bara titta på den korsade vägen som närmar sig.

Måste be en lång bön till min kroppsstorlek och att man inte är direkt klen att jag orkade hålla skiten uppe. Var bara tvungen att skriva av mig. Helt speedad fortfarande. På väg till vintergaraget också naturligtvis. Hade varit så typiskt att ramla.

Så ta det lugnt bland alla löv som ligger i kanterna kära hojgöteborgare.

Låter inte som en höjdare det där.....
Gör som de flesta redan gjort....ställ av innan det händer ngt, känns som det är en tidsfråga om man kör så här dags...

Lion skrev:
2579855 Låter inte som en höjdare det där.....
Gör som de flesta redan gjort....ställ av innan det händer ngt, känns som det är en tidsfråga om man kör så här dags...

På väg till vintergaraget också naturligtvis. Hade varit så typiskt att ramla.

Alltså nu inställd för vintern. Var på väg till garaget som detta hände. Eller snarare på väg från jobbet till garaget. Min säsong är därmed över.

Hmm..

fullt förståeligt om du är hög av adrenalin.. tur att det inte hände nått.
tog min sista åktur för vintern igår när solen stod som högst men kallt va de :)
//S

Körde också undan hojen idag. Från ett garage till vintergaraget. Jävligt kul hojkörning i detta väder:rolleyes:
Blev en riktig lugn åktur iklädd muminkläderna (regnstället).

Gött att det inte hände något allvarligt:tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...