Så jävla less

Ryktet säger att man inte behöver jättemestastehästkrafter för att vinna.

Lär dig svänga och ta med polarna till krokvägar. Då kanske ni har lite skoj samtidigt!

TL är helt ok!.. :)

Har du aldrig funderat på Hayabusa? Lite dyr men va fan!
Då är det ju färdigdiskuterat med polarna oxå..
Du hinner skaffa raket, jag lovar så tare lugnt..

badcat skrev:
TL är helt ok!.. :)

Har du aldrig funderat på Hayabusa? Lite dyr men va fan!
Då är det ju färdigdiskuterat med polarna oxå..
Du hinner skaffa raket, jag lovar så tare lugnt..

Ne.. inte hayabusa... det man är sugen på är: mille, cbr, gsx-r, zx-r... inte yamaha :p. Sant som du säger... nog hinner man alltid men man vill ju ha det NU :D

VWagge skrev:
Ne.. inte hayabusa... det man är sugen på är: mille, cbr, gsx-r, zx-r... inte yamaha :p. Sant som du säger... nog hinner man alltid men man vill ju ha det NU :D

Eh.. Jag har aldrig rått dig till en Yamma heller?.. Hayabusans beteckning är GSX1300.. Resten får du lista ut själv! :tungan
Prova en twin.. du kanske inte får världens snabbaste, men du kommer åka runt med ett flin hela tiden.. :tummenupp
Lycka till, vad det än blir!

badcat skrev:
Eh.. Jag har aldrig rått dig till en Yamma heller?.. Hayabusans beteckning är GSX1300.. Resten får du lista ut själv! :tungan
Prova en twin.. du kanske inte får världens snabbaste, men du kommer åka runt med ett flin hela tiden.. :tummenupp
Lycka till, vad det än blir!

ne.. men vill inte ha en yamma... o inte en busa... tycker dom är så fula...

hade vart kul o testa en twin. Har hittills bara kört fyror..

Inte för att vara för dryg men lär dig köra ett tag, t ex en eller två säsonger innan du skaffar en bättre. :7peta
Jag fick börja med en skitraka, gick vidare till en GS 750 med 64 hk o 250 kg, som jag tyckte var väl stort steg, i alla fall tyngden. Sen blev det lite andra 1000 o 1100.

Att kunna bromsa o bedömma faror är det viktigaste.

Att svänga med den hojen bör vara tillräckligt roligt. Blir du bra så kan du åka ifrån dina kompisar ändå.

Köp en SV600 kanske. De skall vara roliga (mkt vrid).

Hmm... kompensera brist på skicklighet med kw... tja, du skulle ju inte vara den första som gjorde det.

Jag tycker du ska byta. Minst en K5 Turbo. Så du inte lessnar.

Annars så kan du snacka med mingves, han är bra på det med att vela.

/Lucky9

Lucky9 skrev:
Hmm... kompensera brist på skicklighet med kw... tja, du skulle ju inte vara den första som gjorde det.

Jag tycker du ska byta. Minst en K5 Turbo. Så du inte lessnar.

Annars så kan du snacka med mingves, han är bra på det med att vela.

/Lucky9

Hehe, låter som en bra idé! Undrar om den gröna busan med turbo är till salu? Där har man ju kW så det räcker ett tag iaf :p

Tycker du ska sluta va så j*vla kräsen.
Var glad att du har nått att köra på.
Finns många som inte ens har råd att skaffa din hojj.

Och om du nu precis har fått kortet kmr du ändå aldrig kunna utnyttja en zx9 fulla potential.

Freddola skrev:
Tycker du ska sluta va så j*vla kräsen.
Var glad att du har nått att köra på.
Finns många som inte ens har råd att skaffa din hojj.

Och om du nu precis har fått kortet kmr du ändå aldrig kunna utnyttja en zx9 fulla potential.

Så kan man ju alltid se på saken, man kan ju vara glad att man har en vanlig cykel om man jämför med dom som inte ens har råd att köpa skor. Det ligger väl i människans natur att alltid vilja ha något som är bättre och inte nöja sig med vad som helst. Annars hade väl utvecklingen stått stilla och vi hade fortfarande varit apor...:tomten

Sen kan man ju diskutera om att utnyttja en motorcykels fulla potential, hur stor andel av de som har plastraketer kan egentligen uttnyttja hojens potential till fullo? Det handlar väl mer om att man ska ha möjlighet att kunna utnyttja sin egen kapacitet till fullo, nog för att jag kan det på min egen hoj men det är ju alltid roligt att ha en hoj med hög potential så att man verkligen känner att det är en själv som sätter gränserna.

Duke0 skrev:
Det är väl ingen dålig hoj på nått sätt och dessutom bekväm... tror det mesta ligger i din inställning
mitt tips...lär dig köra den till max så hänger du lätt med polarna annat tips köp ett par däck med bra grepp finns ju massor här för 1000 lappen
kör på bandag så fattar du att det inte är hojen det hänger på i alla lägen...
enligt mig handlar inte mc åkning så mycket om hojen...mer på föraren

Kan bara hålla med, bättre o börja med en lugnare hoj och lära sig hantera den ordentligt först, min hoj har "bara" 48 hk och visst sticker polarna iväg på sina R1 osv osv men ska man köra bana så märks skillnaden betydligt mycket mindre.
Tänk på att alla kan gasa när vägen är rak :)

Lid lite den här säsongen i alla fall så du får in "rätta knycken". Jag började två säsonger med en Triumph TT600 -01 som ju kanske inte är direkt slö. Testade polarens TL1000s och med den körde man fort som fan utan att det märks - innan man måste bromsa! :skrämd Twinnar är grymt lömska, det märks inte hur fort det går. Min R1 är, som TT600, inget jag nyttjar fullt ut men man kör mycket snabbare med en litershoj = betydligt större risk att hamna i diket. 600:an lät grymt coolt och det kändes som att det gick fortare pga att den vill ha lite varv. My $0.02.

Edit: orsaken att jag kör litershoj är att jag tourar en hel del och har släkt uppe i Luleå och jag lessnade på höga varv i en massa timmar.

VWagge skrev:
Så kan man ju alltid se på saken, man kan ju vara glad att man har en vanlig cykel om man jämför med dom som inte ens har råd att köpa skor. Det ligger väl i människans natur att alltid vilja ha något som är bättre och inte nöja sig med vad som helst. Annars hade väl utvecklingen stått stilla och vi hade fortfarande varit apor...:tomten

Sen kan man ju diskutera om att utnyttja en motorcykels fulla potential, hur stor andel av de som har plastraketer kan egentligen uttnyttja hojens potential till fullo? Det handlar väl mer om att man ska ha möjlighet att kunna utnyttja sin egen kapacitet till fullo, nog för att jag kan det på min egen hoj men det är ju alltid roligt att ha en hoj med hög potential så att man verkligen känner att det är en själv som sätter gränserna.

Last edited:
Det är ju såååååååååååååååå synd om dig (inte)
Vill du höra någon klaga.. jag vet nån som har det värre.. nämligen jag..
Jag är nu sååå fattig att jag knappt har råd att fönstershoppa bågar..
Och då är det illa.. :gråta
Så njut av kortet och det du har att åka på.. Kunde varit värre.. Du kunde varit jag :7peta

/M

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...