Så jävla less på alla idioter..

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
Vaknade idag av att telefonen ringde. Farsan hade fått en påringning av polisen, som berättade att någon hade försökt sno min mc! :4skrika (han äger cykeln. Jag betalade den. Både jag och han får köra den. där av samtalet till honom och inte till mig)

Jag hoppar upp ur sängen, öppnar dörren och går dom 10stegen jag har till cykeln. det första jag ser är att cykeln står lutad mot fasaden på huset, jag reser upp hojjen på stödet och ser samtidigt att tändningslåset är helt sönderborrat! :gråta fy fan... är det inte underbart!? bakfull, besviken och jävligt förbannad! :3freak

Det är tur att man har vaksamma grannar som vågar hytta lite med näven åt svinen!

idag blir det uppesittarkväll med rånarluva och brännbollsträ! :mad:

Fetsko skrev:
2218507 Vaknade idag av att telefonen ringde. Farsan hade fått en påringning av polisen, som berättade att någon hade försökt sno min mc! :4skrika (han äger cykeln. Jag betalade den. Både jag och han får köra den. där av samtalet till honom och inte till mig)

Jag hoppar upp ur sängen, öppnar dörren och går dom 10stegen jag har till cykeln. det första jag ser är att cykeln står lutad mot fasaden på huset, jag reser upp hojjen på stödet och ser samtidigt att tändningslåset är helt sönderborrat! :gråta fy fan... är det inte underbart!? bakfull, besviken och jävligt förbannad! :3freak

Det är tur att man har vaksamma grannar som vågar hytta lite med näven åt svinen!

idag blir det uppesittarkväll med rånarluva och brännbollsträ! :mad:

Hmmm jag trodde och hoppades att vänersborg skulle vara nårgorlunda safe att ha hojj i . men jag trodde fel .nu måste man skaffa garage . kanske ska ta och starta nått medborgargarde så man kan få tag i asen som pillar på ens grejjer .

Dumt att blanda in dina försäkringshanteringar helt i onödan.. nu får du semiskit av kreti & pleti ist för det vanliga:

Skjut svinen, de asen... :machinegu

Eller klassikern:

Fan, snart får man inte ha nånting i fred:

Eller samhällsskyllaren:

Fan e samhället på väg? Borde vara envarsstraff

Blöa bla bla bla

Trist hursomhelst. Lär ju vara snorungar om det var en SV..

Chronic skrev:
2218830 Dumt att blanda in dina försäkringshanteringar helt i onödan.. nu får du semiskit av kreti & pleti ist för det vanliga:

Eller klassikern:

Eller samhällsskyllaren:

Blöa bla bla bla

deM ska hengas uPp i pUng kuLerna ock spåTas pÅ!!!!!!!!!!!!!!11111

Chronic skrev:
2218830 Dumt att blanda in dina försäkringshanteringar helt i onödan.. nu får du semiskit av kreti & pleti ist för det vanliga:

Eller klassikern:

Eller samhällsskyllaren:

Blöa bla bla bla

Du glömde den absolut vanligaste...

"... att det finns folk som inte kan skilja på mitt & ditt." = söndertjatad idiotkommentar. :zpy

Dom som snor bilar/MC vet nog att det inte är hans grejer, det är antagligen därför han inte har nyckeln, utan måste bryta upp låsen. :3freak

Chronic skrev:

Eller klassikern:

Eller samhällsskyllaren:

Blöa bla bla bla

det blir direkt ur plånboken, 5000spänn. självrisken är ändå på 3000 så jag kan lika gärna betala den summan.

angående de olika uttjatade uttrycken kan jag väl bara säga som
fotbolls tränaren, som inte orkar bry sig: vi tar dom nästa gång...

angående snorungar, så är jag även med dig där. Med tanke på att det står en r6a, ca 100 meter ifrån min cykel. den lär ju vara bra mycket lättare att kränga.

HanneZ skrev:
2218817 Ååååkej :gnissla

Ja visst är det förjävligt när andra snor ens pengar o så......

efter som jag betalde hojjen så är det väl ingen som har snott några pengar? tyckte gubben behövde få något roligt i 50års present :rolleyes:

men på riktgit då, om man ska vara helt ärlig. så är det jag som kör den mest! även om gubben tar en repa ibland!

Last edited:
Fetsko skrev:
2219650 efter som jag betalde hojjen så är det väl ingen som har snott några pengar? tyckte gubben behövde få något roligt i 50års present :rolleyes:

men på riktgit då, om man ska vara helt ärlig. så är det jag som kör den mest! även om gubben tar en repa ibland!
Snott o snott... Nåja, stod den parkerad utanför dig och fassan står som ägere så kanske försäkringsbolaget börjar o skruva lite på sig. Time will tell.

Du behöver inte vara ärlig, vi vet ändå :)

HanneZ skrev:
2219657 Snott o snott... Nåja, stod den parkerad utanför dig och fassan står som ägere så kanske försäkringsbolaget börjar o skruva lite på sig. Time will tell.

Du behöver inte vara ärlig, vi vet ändå :)
jag vet att ni vet :)
och eftersom jag faktiskt får köra den, så tyckte förskingringsbolaget att det var ok att betala ut pengar. nu ska jag ju inte besvära dom, men ändå.

UrbanTiger skrev:
2219667 Perfekt... det är ju din farsa som betalar självrisken då det är han som står som försäkringstagare och ägare.

ofan...

Fetsko skrev:
2219677 jag vet att ni vet :)
och eftersom jag faktiskt får köra den, så tyckte förskingringsbolaget att det var ok att betala ut pengar. nu ska jag ju inte besvära dom, men ändå.

ofan...
Jasså, jag fick känslan av att det hände typ natten till idag?

Du får faktiskt köra alla hojar som du har behörighet för, trafikförsäkringen gäller alltid!

Fetsko skrev:
2219650 efter som jag betalde hojjen så är det väl ingen som har snott några pengar? tyckte gubben behövde få något roligt i 50års present :rolleyes:

Det borde vara som så, att det skulle vara hojåkare mot försäkringsbolagen. MEN här vimlar av bittra svartfötter och surskallar som älskar att hata skenare och som på fullaste allvar tror att:

1. De kan göra vad de vill ( i verkligheten kanske 18:00-21:00 onsdagar )

2. De vet så jävla bra, att de bara måste veta bäst.

3. Att vara bitter på skenare ändrar hela attityden OCH, kanske det roligaste av allt, de tror deras egna försäkringspremie SJUNKER på sikt om de gnäller på ett forum.

Så, att sätta blinksmilys i samband med skenförsäkring gör dig inget gott.

Ha det bra, hoppas de tar grannens hoj ist.

Fast du hanneZ, gör det med stil..

Fetsko skrev:
2219677 jag vet att ni vet :)

ofan...

Får jag också låna den då... eftersom det verkar som om jag betalar din premie också... :va :rolleyes:

Oj oj, hårda ord Chronic. Jag tror ingen här hatar någon!

Edit: Jo nån hatar nog någon. Jag hatar ingen skenförsäkrare iaf. Jag påpekar ofta angående försäkringen men jag försäkrar att allt är med glimten i ögat! :)

Last edited:
HanneZ skrev:
2219680 Jasså, jag fick känslan av att det hände typ natten till idag?

Du får faktiskt köra alla hojar som du har behörighet för, trafikförsäkringen gäller alltid!

natten till tisdag! cykeln står nu på en verkstad i mellerud.

wheelieman skrev:
2219683 Får jag också låna den då... eftersom det verkar som om jag betalar din premie också... :va :rolleyes:
ja det kan väl vara ok! så länge du betalar självrisken om du klotar!

Fetsko skrev:
2219692 natten till tisdag! cykeln står nu på en verkstad i mellerud.

ja det kan väl vara ok! så länge du betalar självrisken om du klotar!
Har försäkringsbolaget redan godkänt allt? Det va jävlar i mig snabba ryck!

Chronic skrev:
2219681 Det borde vara som så, att det skulle vara hojåkare mot försäkringsbolagen. MEN här vimlar av bittra svartfötter och surskallar som älskar att hata skenare och som på fullaste allvar tror att:

1. De kan göra vad de vill ( i verkligheten kanske 18:00-21:00 onsdagar )

2. De vet så jävla bra, att de bara måste veta bäst.

3. Att vara bitter på skenare ändrar hela attityden OCH, kanske det roligaste av allt, de tror deras egna försäkringspremie SJUNKER på sikt om de gnäller på ett forum.

Så, att sätta blinksmilys i samband med skenförsäkring gör dig inget gott.

Ha det bra, hoppas de tar grannens hoj ist.

Fast du hanneZ, gör det med stil..

nu när jag äntligen förstår att jag måste stå som försäkringstecknare för att få kompisar här, så ska jag genast ringa till länet och ändra cykeln till mitt namn.

chronic tack för att du inte kräktes på mig, eller blev skelögd med två olika stora ögon eller kliade dig i huvudet så du blev blå eller gnisslade sönder dina tänder

HanneZ skrev:
2219695 Har försäkringsbolaget redan godkänt allt? Det va jävlar i mig snabba ryck!

blev också förvånad! fast jag kanske luras? ringde till dom och sa som det var, lät inte som det var några problem!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back