Så Jävla Förbannad!!

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
:gnissla :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet

Hej!

Jag kör speedway emn vill gärna prova på mer sporter..hörde då via jobbet att jag kunde få prova RR på sviestad den 12:r jag bara,,,:yoparty
YESSS!
Jag kör fort på vägen och gillar acc/fart så varför inte RR

Snakka med morfar (han som alltid brukar ställa upp med speedwayen (har cykeln hos dom m.m) )
Ni skulle hört han "INTE RR DET ÄR "För farligt" BLA BLA BLA och han börja skrika "du är för gammal för att prova nått nytt....börjar du med det kan du glömma att jag ställer upp med nått mer...

Jg tappar humöret totalt och försöker ge argument/tjafsa emot men det funkar ej såklart

Ringer sen till morsan och som tur är följer hon med mig :yoparty

P.S Jag kör alltså en utav dom farligaste sporterna (speedway) som morfar tyckte jag skulle prova då han är extremt intresserad av det...och jag får inte köra RR för han för att han "tycker att det går för fort/är för farligt" ............då skulle han se hur jag kör på vägen :gnissla

Aja hjälp mig att hitta argument för RR....vill inte förlora all hjälp m.m som morfar alltid gett mig..

Skrev jävligt rörigt men var tvungen att skriva av mig

Första tanken jag fick var ju såklart varför du ska fråga ngn överhuvudtaget, såg i din profil att du är 17. Så antingen väntar du väl tills du e myndig eller tar med Morfar och visar honom så får han kanske intresse för RR.

Första tanken jag fick var ju såklart varför du ska fråga ngn överhuvudtaget, såg i din profil att du är 17. Så antingen väntar du väl tills du e myndig eller tar med Morfar och visar honom så får han kanske intresse för RR.

Morfar fäljer inte med och kommer aldrig få intresse....men som jag sa så följde morsan gärna me...eller gärna och gärna men hon följer med :tummenupp
Problemet ligger i att morfar blir så förbnnad om jag åker men nu HAR JAG BESTÄMT MIG
Har tagit ledigt f¨ån mitt drömjobb som jag fått (på en mc-firma)...va tvungen att skrta lite om de :D
Och anmält mig till prova på dan =)
Sa nyss till morfar att jag i stort sett sket i vad han sa och TÄNKER PROVA..
Köper mig även ett nytt ryggskydd imorgon på jobbet :yoparty
Så på torsdag blire åka av
Och imorgon blire ju åka med RG:N såklart har hittat fina kurviga småvägar istort sett utan trafik att piska :tungan

Så nu får han säga vad han vill men jag tänker prova och jag tänker börja om det är kul =)

P.S Vill prova mer motorsporter då speedway är det enda jag provat :yoparty
Och jag vet ointe om det är den motorsporten som passar mig bäst (för nått ska jag hålla på med iaf då jag tkr det är skitkul)
:yoparty

EDIT: Förlåt för jag skriver rörigt/med stavfel men skrev fort =)

Nu vet jag inte hur det ligger till men om fler omkommer/skadar sig i speedway jämfört med RR så borde det väl vara argument nog?!
Men som sagt är det tvärt om så kan det bli svårt att övertyga.:gnissla

Tror att statistiken är rätt jämn men att det är "för farigt " är inget vettigt argument då det är minst lika farligt att överhuvudtaget vara ute på gatan/köra hoj....på banan så lär det knappast åka ut en SUV mitt framför näsan på dig i en korsning :gnissla
Men aja har bestämt mig för att prova så nu blire så lär återkomma efter torsdag och troligtvis börjai sporten som jag velat börja i sen jag var 15
:tummenupp :yoparty :D :yoparty :D :yoparty :tummenupp

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard