så himla rätt, trött på allt skräp man ser överallt!

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
Bra fråga. Blivit en ful ovana tror jag. Har dock problem med imma bakom glasögonen som inte mycket ger sig på. Linser kan jag inte ha...

Operation är väl ett alternativ men då det kostar en del och det finns inga garantier på hur bra det blir så drar jag mig för det.

Om jag kör över 100 en stund brukar det gå bra att fälla det helt.

Måste bara fråga.

Varför kör du med öppet visir:va

Jag fattar inte varför en massa gamla spisar, tvättmaskiner, bilbatterier slängs på
konstiga ställen, mitt ute i skogen tex, som måste ligga långt ifrån var dessa har brukats.
Ofta måste det ha varit närmare att köra dem till en återvinningsanläggning.

Ännu mer skumt blir det med alla skyltar "dumpning förbjuden". Som om det skulle vara tillåtet att dumpa sitt skräp om skylten inte stod där.

Men det är väl på förekommen anledning....

Ännu mer skumt blir det med alla skyltar "dumpning förbjuden". Som om det skulle vara tillåtet att dumpa sitt skräp om skylten inte stod där.

Men det är väl på förekommen anledning....

Folk har lämnat allt möjligt ute i naturen. Man blir förvånad att folk bara lämnar bilbatterier och andra miljöfarliga vätskor på sina tomter och längst vägkanterna. Lyckligtvis tycker jag att folk verkar ha skärpt till sig när det gäller de miljöfarligaste produkterna. Såg mer sådant förr.

Kan nog bero på att soptipparna tar emot grejerna kostnadsfritt i kombination av ett större miljötänkande bland allmänheten. I Helsingborg och Boden vet jag att soptippen inte tar betalt av privatpersoner. Fungerar det likadant i övriga landet?

Vem är det som tillslut tar hand om alla övergivna dumpade bilar man ibland ser folk lämnar vid vägkanten. Ibland står de där veckovis. Tar bara några dagar så är däck och fälgar borta och sedan fortsätter förfallet.

Burkar som slängs ut genom bilrutan hamnar på åkern kommer sedan in i skördemaskinern.
Eftersom aluminium inte är magnetiskt fångas inte burken upp på den stora starka magneten som maskinen är utrustad med.
I maskinen strimlas burken sönder till små fina vassa remsor.
Remsorna hamnar sedan på foderbordet.
Djuren äter remsorna tillsammans med fodret, får väldigt ont i magen och blir då avlivade eftersom det är både enklare och billigare än att operera djuret.
Mjorå!

Om de visste vad de ställer till med hade de nog tänkt till en eller två gånger. Det värsta tror jag är att folk tror att kommunen plockar upp efter dem även ute på mindre landsvägar.

Last edited:
Kompisen fick fin fint tips av en snubbe på en fest vi var på.

" Om du åker 5km ner på väg xx så finns det en liten avstickare in i skogen man kan ta o där har jag slängt all sköns skrot i många år. Åk dit med ditt skit också!"

-Jo, min svärfar har undrat i många år var det är för en jävel som dumpar skrot i hans skog. Svarade kompisen.:rofl:rofl

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park