Så har man gått och blivit med kawa

• Thread starter Thread starter Dez
  • Start date Start date

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Efter att ha gått och suktat efter en ZXR i över ett år har jag äntligen fått tag i en.
Det är en -91:a som gått 5000 mil. Alla kåpor är omlackerade efter en vurpa.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Snyggaste hojen med snyggaste färgen :yoparty
SZR:en var det grymmaste jag kört innan så det känns som den går som ett skott :jisses

Försäkringen är gratis (6000:- halv/helår, :Bugar TH) och jag är allmänt nöjd :hihi

Slangar

Gillar slangarna från tanken på den där modellen. Ser coolt ut !

Starstriker skrev:
Gillar slangarna från tanken på den där modellen. Ser coolt ut !

Me to, gota love'em :kär

carsam skrev:
Bra val, jag har också skaffat mej en sån denhär säsongen...

Härligt :tummenupp

Då måste jag fråga...är din också lite klonkig i växellådan? Har ju inte kört så många hojar, men jag upplever denna som mycket svårväxlad.

Dez skrev:
Då måste jag fråga...är din också lite klonkig i växellådan? Har ju inte kört så många hojar, men jag upplever denna som mycket svårväxlad.

I stort sett alla Kawa e klonkiga i lådan, tror det var var -98 och framåt som dom blev bättre ! Fin hoj du fått tag på ....

Ska du köpa nya originaldekaler kommer det gå på ett par tusenlappar. 7 dekaler saknar den ser jag.
Synd att där inte va nårra :(

Fy satan vad jag saknar min..... den måste rulla i år annars dör jag.

Konstigt att där inte ens är nåt slipon på en så gammal hoj. Vad gör folk med sina hojar?
Krockad?
kollat så ingenting är snett?

Min kompis suktar efter en likadan!! Törs man fråga hur mycket den kostade? Behöver inte speca exakt. Måste försöka övertyga min snåla kompis att dom inte är gratis!! Körde för övrigt min Retta för första gången...... Herrejävlar!!!!! Hade sporthoj när jag bodde i L.A. -90 och man kan ju säga att utvecklingen gått framåt.... Har fortfarande kvar adrenalinrushen.. Jippiiiii!!!!

Puh..

Försäkringen är gratis (6000:- halv/helår, :Bugar TH) och jag är allmänt nöjd :hihi[/QUOTE]

OM du ringer susab får du reda på att du har blivit rånad av TH.Det är nästan gratis att försäkra 91 neråt på susab, så slå en signal till du :tummenupp

de är gratis - säg det till din kompis.

Helförsäkring under 10.000kr....

Säger bara en sak:

Snygg hoj! :tummenupp
Slangarna och den lilla vingen är ju bara för grymma :banana

Daniel-L skrev:
OM du ringer susab får du reda på att du har blivit rånad av TH.Det är nästan gratis att försäkra 91 neråt på susab, så slå en signal till du :tummenupp

Vad säker du låter :confused:

Har för mej att halvförsäkringen gick på runt 12'/år. Helförsäkringen ligger iaf på 26 841:-...och då måste man teckna en svindyr hemförsäkring också :5sure

Last edited:
Snake skrev:
Min kompis suktar efter en likadan!! Törs man fråga hur mycket den kostade? Behöver inte speca exakt. Måste försöka övertyga min snåla kompis att dom inte är gratis!! Körde för övrigt min Retta för första gången...... Herrejävlar!!!!! Hade sporthoj när jag bodde i L.A. -90 och man kan ju säga att utvecklingen gått framåt.... Har fortfarande kvar adrenalinrushen.. Jippiiiii!!!!
Puh..

Har gett ung 30':- för den, men då fick jag helt nya däck balanserade och monterade.

Mavve skrev:
Ska du köpa nya originaldekaler kommer det gå på ett par tusenlappar. 7 dekaler saknar den ser jag.

Konstigt att där inte ens är nåt slipon på en så gammal hoj. Vad gör folk med sina hojar?
Krockad?

Vilka mer än 2*Kawa på sidan och 2*ZXR på röven?

Den är inte krockad, bara lagd. Eftersom föregående ägare kört över 300mil på den antar jag att den är ok. Är själv snart uppe i 100 och har inte märkt något.

När man ändå har lite kawa folk på tråden: Hojen knacka/tickar metalliskt när den är kall (typ 3 min) men sen är den helt tyst. Kan detta vara något allvarligt?

Dez skrev:
1. Vilka mer än 2*Kawa på sidan och 2*ZXR på röven?

2. När man ändå har lite kawa folk på tråden: Hojen knacka/tickar metalliskt när den är kall (typ 3 min) men sen är den helt tyst. Kan detta vara något allvarligt?

1. 2 blåa på toppkåpan och en stor svart strax under glaset oxå på toppkåpan. Rätt ful utan de dekalerna....

2. Välkommen i kawaklubben www.ninjaclubsweden.com ;)

Mavve skrev:

Krockad?

Kommer du ihåg snett? Den där 750 jag skulle köpa då vi åkte upp till Mantorp... Där var ramen helt sne... Jävla pucko det där :kocko

Marsipulami skrev:
Kommer du ihåg snett? Den där 750 jag skulle köpa då vi åkte upp till Mantorp... Där var ramen helt sne... Jävla pucko det där :kocko

det är precis det jag menar. INgen verkar bry sig om sin hoj :va

Honom borde vi verkligen slått i skallen. Synd att vi inte kände varann bättre då :rofl :rofl

skål :fyllisar

//Mavve @ galnings konto

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti