Så här ser jag ut på banan

Status
Ej öppen för fler svar.
Swedie skrev:
:arsele

bj.o.rn (öh, Björn) kommer se mig som på bild nr 3. Bakifrån! Inga Ducati's får köra om mig :D skithojar.

Clover ställ! Ventilerat.... burr! i lite över laglig hastighet. :va

Inte en jäkla chans, jag bromsar om, även om det går åt hela grusfållan å lite till..
brackets5.jpg

/B

Bj.O.rn skrev:
Inte en jäkla chans, jag bromsar om, även om det går åt hela grusfållan å lite till..

/B

He he.. kan bil kul o se hur det går för Er nu...

Ska vi lägga upp lite odds kanske?

lol! Jag gick tillbaka till +1 bak över originaldrevning! Hade aningen mongo drevning innan. Wheela alldeles för mycket. Ska inte wheela på 4an med gas liksom. Blir lite väl mycket o hålla efter på rullen ut ur kurvan. Fast vissa banor i sverige kanske det är bra för... får vi se.

Ska lira på ISR o race-styrhalvor idag (om jag får dem på posten).

Kunde inte låta bli. :D

Lycka till svensken! :tummenupp

Bifogat

• swedie.jpg
    swedie.jpg
    46.2 KB · Visningar: 422
Bj.O.rn skrev:

Menar du att den verkligen passar in i gaffeln? Imponerande skiva och fälg hur som helst. :D

Bifogat

• brackets5.jpg
    brackets5.jpg
    53.1 KB · Visningar: 369
javisst passar det, saknar ett par skruv bara, sen ska avståndet mellan oken mätas, dom hamnar ju där dom hamnar. så offsett på skivorna kanske måste ändras.. (mycket troligt..)

Hähä! Såg vad du menar, sänket i bakgrunden står i båset brevid.. (inte mitt sänke, men jag kunde inte ta bilden i annan vinkel, lite trångbott)

/B

Bj.O.rn skrev:
Med dom där blir det väl tvärtom, du kommer ju stå still innan du vet vad som hände och sen har hela fältet passerat... :hihi

Ja idag fick jag på de nya bromsarna. Nu kommer jag bromsa MYCKET snabbare :rolleyes: Nä, men en sak är säker. Dessa bromsar biter som en flodhäst! Sjukt!

I övrigt suger Biltema hästtrumpet.

Last edited:
Swedie skrev:
Ja idag fick jag på de nya bromsarna. Nu kommer jag bromsa MYCKET snabbare :rolleyes: Nä, men en sak är säker. Dessa bromsar biter som en flodhäst! Sjukt!

I övrigt suger Biltema hästtrumpet.

Bromsa snabbare? Menar du alltså hur fort du trycker in handtaget eller hur fort kolvarna trycker beläggen mot skivan? Är det inte en fördel att bromsa långsamt? :va
Många frågor blir det... :tungan

Last edited by a moderator:
Ta med dig de blå grejjerna till mig så lackar jag om dem, sådär kan de ju inte se ut! Lite gayigt... :D Då kan du välja mellan 5000 olika passande färger, jag har en grymt snygg guld som skulle passa.

Edit/ ta med dig bilen också så vi får den lackad innan säsongen. Måste bara få hjälp av några fler som kan fixa. Annars maskar jag och slipar allt så kan du stå i bilhallen och rolla den......

Last edited:
EBS skrev:
Kunde inte låta bli. :D

Lycka till svensken! :tummenupp

*Muuuhahahahahahahahahaahaaaa* :rofl :rofl :rofl :rofl

bj.O.rn
Du kan behöva all hjälp du kan få..

Men vad gäller bromsteknik så vet jag att det finns en Tüf kille som kan hjälpa till o lära dig bromsa. Åtminstone på Gelleråsen.. :hihi

ha, satt och letade gamla trådar efter en bild när jag snubblade på denna :) med facit i hand blev det ju en rätt lyckad satsning :tummenupp

App app!

Nu vart det ett sånthär jävla trådlyft igen, ännu ett bidrag till årets 2009. (~5 år)

Så här ser jag ut i trafiken :tummenupp

Bifogat

• wheelimavve.jpg
    wheelimavve.jpg
    39 KB · Visningar: 213
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back