Så går d när man plågar djur

Han lär ha fått skador där, men det är svårt att tycka synd om honom.

Klockrent av tjuren att dra av byxorna :hihi

Skada ett djur som på tjurfäktning är fean helt fel.

Det borde förbjudas. Och att komma med all skit om att dom dör snabbt efter och sånt är ren jä*la bull för bara under den tiden alla spjuten sitter i lider dom ju redan helt för mycket.

Därimot alla som bara får sånna idér att skada ett djut på det sättet kunde dom göra nått åt ist.

Tjuren i filmen tyckte jag inte gjorde mer än rätt, hehe!

mb skrev:
Han lär ha fått skador där, men det är svårt att tycka synd om honom.

Klockrent av tjuren att dra av byxorna :hihi
Äh. Han sprang ju bort med förnedrande stil. Ett revben kanske men det gör inget.

Klockren

:rofl Klockren,synd bara att han inte fick hornen ordentligt i :arsele oxå

Japp håller med tidigare inlägg att tjurrusningar o fäktning borde förbjudas.
Konstigt nog att inte EU tagit tag i sånt utan ägnar sig bara åt att gubbarna smörjer kråset o bestämmer om massa annat skit.
Vi kanske skulle startat en protest eller nån namninsamling o skickat in så de får börja ta tag i detta djurplågeri.

Last edited:
*DanTheMan* skrev:
E det bara jag som ser att det inte e en tjurfäktning eller :va
Ok... Det förändrar förstås saken.

Red: Tjurrusning är som ett gatlopp va med tjurar efter?

Last edited:
mb skrev:
Vad är tjurrusning? Har aldrig hört talas om det vad jag minns.

Tjurrusning är ungefär som välta ko, fast mer exotiskt. En ko, en gata, ett gäng som tittar på. Spännande som tusan. :tummenupp

Markus skrev:
Tjurrusning är ungefär som välta ko, fast mer exotiskt. En ko, en gata, ett gäng som tittar på. Spännande som tusan. :tummenupp
Kom precis på att en gammal spansklärare som jag hade i gymnasiet brukade snacka om det där.

Trist att man har glömt bort all spanska bara :tomten

Tjurfäktning är barbariskt, inget snack. Men om folk lyfte ögonen och tittade på hur Sverige, eller t.ex. Danmark och Holland - än värre, behandlade köttdjur så skulle de kanske tänka tanken att det är bättre att ta hand om djuren schysst och avliva dem oschysst - än tvärtom.

Det ena utesluter så klart inte det andra, men moralens fana hissas väl högt nu.

:mattias

Om jag minns rätt....

så har spanien begärt undantag i EU från regler för att få bedriva tjurfäktning, vilket man kan tycka är fel. Orsaken är att tjurfäktning är nationell särart.

Sverige har också begärt undantag från EU-regler pga nationell särart, nämligen för att få bedriva rävjakt med rävsax. Undrar vad räven tänker när han gnager av sig framtassen? Kanske -"Skit i tjurjäveln, ja då ?"

Last edited:
Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...