Så fick man sej en påläsning av dessa maktmissbrukare

Kuritas skrev:
2237716 Om en polisman har brutit mot lagen, anmäl honom! Jag förstå inte vad som är så svårt med det?
WOAHAHAHAHA !!! :rofl :rofl :rofl

juha01 skrev:
2237941 Är det konstigt att snutarna retar upp sig på mc-åkare som jävlas med dom? Knappast...
Möjligt, men det ger inte dom rätt att bryta mot lagen för det.

Att dom sen gör det är en sak, men när dom försöker påstå att dom får köra för fort även utan blåljus, så brukar dom alltid "glömma" att säga hela meningen. D.v.s. "om tjänsten kräver det".

Och i detta fall så är det tydligt att polisen inte hade några skäl att köra för fort, för då skulle han inte ha haft tid att stanna och tjafsa med trådskaparen heller.
Och om "tjänsten" nu skulle påstås vara MC-föraren i detta fall, så var det i så fall inget annat än brottprovokation.

Jag säger inte att snuten ska ha böter, jag säger bara att det inte är så konstigt att folk reagerar negativt, när dom försöker skylla ifrån sina egna lagöverträdelser på "tjänsteutövning", när det inte är det.
(Vilket brukar vara standardursäkten i såna här fall.)

Last edited:
juha01 skrev:
2239584 Sant. Men man måste ju inte jävlas med snuten jämt, bara för att man kan.
Jo, du sa det, jag hörde dig första gången.

Men MC-åkare har iallafall inte som yrke att se till att folk sköter sig.
Polisen borde föregå med gott exempel, istället för att begå brott själva.

Don´t ya agree ? :)

War-psycho skrev:
2239812 Jo, du sa det, jag hörde dig första gången.

Men MC-åkare har iallafall inte som yrke att se till att folk sköter sig.
Polisen borde föregå med gott exempel, istället för att begå brott själva.

Don´t ya agree ? :)

Absolut! Har faktiskt aldrig själv stött på det.

Jag har väldigt bra erfarenheter av poliser trots att jag alltid inte gjort som man ska. Har man däremot bara tråkiga erfarenheter så förstår jag att man blir lack.

När jag bodde på Åland för några år sen så var jag och ett par kompisar på väg hem ungefär 23:50 när vi hamnade bakom en snutbil som plötsligt slog på blåljusen och drog iväg, så vi hängde på av nyfikenhet, (det händer inte så mycket på Åland... :3freak ) De körde som fan in mot stan, och när de kom till rondellen precis innan stan slog de av blåljusen och svängde in till Rökkas, korvmojjen som stänger tolv..... :dummer

juha01 skrev:
2239897 Absolut! Har faktiskt aldrig själv stött på det.

Jag har väldigt bra erfarenheter av poliser trots att jag alltid inte gjort som man ska. Har man däremot bara tråkiga erfarenheter så förstår jag att man blir lack.
Jag har sett gott om både bra och dåliga snutar.
Inte minst när jag själv arbetade på ett distrikt i Stockholm.

Ett exempel är att det var väldigt mycket stölder där, både från jobbet och sina egna kollegor.
Allt som inte var inlåst eller fastbultat försvann, lite märkligt på en plats där nästan uteslutande poliser arbetar.

Gav ju inte mig något jättebra intryck av polisen precis.
(Blev ganska förvånad över allt man fick se där faktiskt.)

Ett himmla tjat om stackars poliser som bryter lagen.
Inte direkt så man är bättre själv när man kmr susandes på 1 hjul en bra bit över laglig hastighet.
Visst kanske dom bryter lite ibland o kör lite förfort.
Men inte i närheten lika ofta som den vanliga mc åkaren gör skulle jag tro iaf.
Inte i Karlstad iaf.

Och om ni nu retar er så förbannat. Av med skylten o bränn om dom o visa vart skåpet ska stå!

FeeBee skrev:
2240066 När jag bodde på Åland för några år sen så var jag och ett par kompisar på väg hem ungefär 23:50 när vi hamnade bakom en snutbil som plötsligt slog på blåljusen och drog iväg, så vi hängde på av nyfikenhet, (det händer inte så mycket på Åland... :3freak ) De körde som fan in mot stan, och när de kom till rondellen precis innan stan slog de av blåljusen och svängde in till Rökkas, korvmojjen som stänger tolv..... :dummer
:rofl :rofl :yoparty

juha01 skrev:
2242245 Distrikt... Licensierad fiende... E ru ett sånntt DäR FshiSChtsvinn lr?????
:tungan
Nope, jag var ej polis, och tänker inte bli heller. :D

(Dom försökte få mig till det när jag jobbade där, men jag föredrog ett riktigt jobb istället. :hihi)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg