Så er min GSXR1000 K1 Turbo klar

dennis_R1000

blabla
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
GSXR 1000 Turbo
Jeg kjøte en GSXR 1000 K1 i 2003 och bestemte at den skal det turbo på...
Så jeg kontaktet Mc-express ved Erik Marklund i piteå i vinter (2006), men han tilverkade inte turbo's til min hoj om vinteren. F@@n!!:huvet tenkte jag, men jag har jo penger och inte minst jag har fått lov av min fru... så jag frågade igjen..(tiggade) omså en begganad turbo-sats??, han måste jo veta om nogon....tenkte jag,
Jo han viste en .....
och det var den som han hadde brukt hans private GSXR1000K2 som han inte hadde monterad på efter fjorårets beskickning. BRA!! sa jag, den tar jag....., och det blev lenge tyst i telefonen så kom det ett OK :banana han hadde jo en K3 och en K5 med turbo på. Så det endte med at jag fikk kjøpa for den for $$$,- och nu står den på min GSXR1000K1 i Fredrikstad i Norge:yoparty

Testade den siste weekend i + 3,5 grader och detta lovar bra :arsele
Mvh
Dennis_r1000 i Norge
se bilder och film av turbo bygget www.dennisb.org

Last edited:
Säger som "silverryggen" om det är din cykel på filmen! Taskigt oljetryck eller för låg oljenivå är inte att leka med. I övrigt så är det en brutal hoj du snickrat i hop:tummenupp

Kul med en till turbohoj...:tummenupp

Men du bör nog kolla upp varför oljetryckslampan lyser/blinkar innan du börjar skafta...:va

Hey Silverryggen. Som jeg skjønner så har inte du GSXR1000, for da hadde du vetat at den lampan som blinker er Fuel lampan (tomt for soppa).
Men du har rett man ska være forsiktig så man inte for en ned tur:huvet i stedet for en opptur:tummenupp

Coolt. Hojjar med turbo e manligt...Hoppas bara att "girkassen" hålller! Kjempeflott! :tummenupp

Tøff som faen! har alltid likt den modellen gsxr (ikke si det bort til noen som kjører ninja) og med turbo må den jo bare bli bedre!!.

Filmen på Kawa ZX9 som du har på sidan, är det verkligen en kawa o inte en gsxr?

Hey Jojjeman.
Vet du hva, det er jeg ikke helt sikker på men skal kolla up det:Bugar .
Mulig noen andre her vet och i så fall så bytter jag sælvklart navn til GSXR
Takk for tipset :)

Såhär ser den ut på en srad iaf..och ja tror ju inte att kawa har samma mätare..

Bifogat

• def2_1.jpg
    def2_1.jpg
    18.3 KB · Visningar: 79
Det var ju F1 lampan som blinkade! Alltså någon sorts felkod från motor/elsystem mm.
Är det verkligen din hoj på filmen? Tyckte att den visade miles och fahrenheit på mätaren?

Filmen på Kawa ZX9 som du har på sidan, är det verkligen en kawa o inte en gsxr?

Tjena !!
Jag tror du har rätt Jojjeman,, Om jag inte missminner mej kapitalt så är detta en GSXR-600, iof en norrbagge :D
Kommer inte ihåg var den vart ifrån men har sett denna samt en annan film (samma hoj) florera runt på nätet och det skall visst vara en norrman med en Gixxer 600Turbo.
Jag kan ha fel,, but just my two cents :tummenupp
Mvh Magnus

Det var ju F1 lampan som blinkade! Alltså någon sorts felkod från motor/elsystem mm.
Är det verkligen din hoj på filmen? Tyckte att den visade miles och fahrenheit på mätaren?

Hey MangeH.
Ja.. men jeg er litt usikker på hvilken film du mener, den filmen jeg mener er
"1.st start with Turbo - det er min hoj".. mulig vi missoppfattar verann her.
Och det er med høyeste sikkerhet at det er fuel lampan som blinkar.
På GSXR1000K1/K2 er F1 lampan på varv reknaren, en rød diod.
och min hoj viser km/h och celsius. som sagt det mulig vi missoppfattar verann.

I natt kom det sne :mad: , och jag som hadde håpat och fått kjørt lite...men man for venta lite till.

Vil samtidig takke Jojjeman med oppklaringen om det er en ZX9/GSXR, så dette er endret på min web site. One picture = 1000 words www.dennisb.org Thanks...:tummenupp

Hey MangeH.
Ja.. men jeg er litt usikker på hvilken film du mener, den filmen jeg mener er
"1.st start with Turbo - det er min hoj".. mulig vi missoppfattar verann her.
Och det er med høyeste sikkerhet at det er fuel lampan som blinkar.
På GSXR1000K1/K2 er F1 lampan på varv reknaren, en rød diod.
och min hoj viser km/h och celsius. som sagt det mulig vi missoppfattar verann.

I natt kom det sne :mad: , och jag som hadde håpat och fått kjørt lite...men man for venta lite till.

Vil samtidig takke Jojjeman med oppklaringen om det er en ZX9/GSXR, så dette er endret på min web site. One picture = 1000 words www.dennisb.org Thanks...:tummenupp

Som tack för hjälpen, tycker jag du ska plocka bort turbon på din o skicka över den till mig istället :yoparty

Back