Så där gör vi vid rödljuset....

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
tar upp detta inför våren hehe :)

äre bara ja som känner pirret när flera hojjar står vid röd ljuset......

massa sporthojjar.

nä nu jävlar vill ja v a först.....

ståre 1 sport och e glidare då blire soft start me full effekt efter 2 sec.

han måste ju fatta att ja e bäst!!!!!

eller?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Kände exakt den känslan när jag hade 1290 och det kom upp en merca C63 AMG KLEEMANN bredvid...

Jag vann mellan rödljusen genom hela mölndal :yoparty :Bugar
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
va fan en star is born......

nämen

de e ju ganska viktigt o va först faktiskt.....
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Rödljus är fantastiska, då får man ju chansen att accelerera från noll när det slår om :banana
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
alltså ja ser fram emot 401 efter röd ljus.

fast när en 400 alt hemmbygge m epontial får en bra start då vill man sälja alllllllt.....
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det har varit vinter för länge, den saken är klar... :D Glad fredag på dig ;) :fyllisar
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Tittar man där jag bor så har många rödljus försvunnit och ersatts av rondeller med mera. Kan sakna alla spontana rödljus race man hade förr
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Rondellern kan vara grymma bilfimpare - man kan typ åka rakt igenom om man bara fixar kanten innerst mot centrum som ibland är lite av en låg trottarkant.Har din medtävlare blå lampor på taket är vänstersväng direkt i rondellen den perfa snabbvägen tebax som fimpar dom ordetligt
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tittar man där jag bor så har många rödljus försvunnit och ersatts av rondeller med mera. Kan sakna alla spontana rödljus race man hade förr

For oss som föredrar rundad profil på bakdäcket är rondeller att föredra! Dessutom har ju många bilister svårare att gasa och vrida på ratten samtidigt så avståndet bakåt kan lätt bli trafiksäkerhetsmässigt bra! :tummenupp
 

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
va faktiskt inte först en gång....
stog vid rödljuset och hadde en suska brevid,så blev det grönt och suskan drog iväg, ja me...
men feldoserade första kurvan och fick släppa gasen,där efter försvann suskan ner i en dalsänka där polisen hadde fart kontroll. han blev stoppad inte jag.
han blev av me lappen.

kanske teknisk knockout vinst till mig i alla fall ? :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Minns när jag surrade med dig vid Lunda Sam. Du hade din GPZ Turbo. Vi borde krulla upp Sveavägen tillsammans.
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Fick vänta över 5 år till att få upp en sporthoj brev rödljuset.. Adrenalinet pumpade friskt innan devart grönt.. Sporthoj en drog iväg snabbt, men han fick sig en chock när man själv me bilen drog ifrån till nästa rödlyse. Han vart så sur över att bli från åkt att han ställde sig framför så jag inte kunde köra ifrån en gång till..
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fick vänta över 5 år till att få upp en sporthoj brev rödljuset.. Adrenalinet pumpade friskt innan devart grönt.. Sporthoj en drog iväg snabbt, men han fick sig en chock när man själv me bilen drog ifrån till nästa rödlyse. Han vart så sur över att bli från åkt att han ställde sig framför så jag inte kunde köra ifrån en gång till..
330 power??
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top