Så byggs en fasciststat, foliehattar unite!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad är det som händer i Stockholm?

Först så noterade jag att de flyttat 70-skylten på Norrtäljevägen/E18 ännu längre norrut. Minns väl att det brukade bli 90km/h i svackan vid Danderyds Sjukhus. Sedan kom den bort till Mörby centrum. Nu är den nästan i Enebyberg. Vad beror detta smygartade avskaffande av rättigheter på?

Förra, eller möjligen förrförra veckan, så avskaffades 50% av Valhallavägen, ja ni läste rätt. Mellan Erik Dahlbergsgatan och Lidingövägen skall ett (1) av två körfält tydligen vara bussfil. :lol Hur tänker de? :mad:

Det enda ljuset i mörkret just nu är att täbyborna verkar ha fått pyttesmå bussar då något bussbolag verkar vilja spara stålar. Minns väl att 610/611 brukade vara låååånga fina dragspelsbussar. No more säger jag bara Täby dorks! :D Nu kan ni sitta i en pytteliten buss, typ skolbuss.

Hur som helst, sakta men säkert avskaffar någon våra rättigheter. Vem är det? Kommunen? Vägverket? NSA?

Övriga oförrätter på samma tema kan med fördel samlas här.
 
Skapandet av bussfiler i ett av två körfält verkar vara populärt för att skapa trängsel som inte existerat (om vi talar om städer i Helsingborgs storlek).
 
Hastigheten sänkt till 70 pga ökade partikelhalter. Det är säsongsbetonat. De höjer igen.
Kör där varje dag. Alla kör fortfarande i 100 så om det står 70 eller 90 kvittar.....
 
Hastigheten sänkt till 70 pga ökade partikelhalter. Det är säsongsbetonat. De höjer igen.
Kör där varje dag. Alla kör fortfarande i 100 så om det står 70 eller 90 kvittar.....

Ok att köra förbi i 90 om man har bil med partikelfilter? :tungan

Spelar visst roll, står det 70 kan man köra 100, står det 90 kan man köra 120. Man blir ju krEngT för hilvede! :mad:
 
Tanken är att om några år så skall större delen av trafiken röra sig genom Norra länken så jag antar att de ställer till med så mycket krångel som möjligt så Norra länken kommer att upplevas som den ultimata friheten
 
..vägnätet är så fuckat nu för tiden att det med största sannolikhet ökar antalet föroreningar och partiklar från avgaser även olycksrisken lär väl öka då det ständigt krävs 110% uppmärksamhet överallt och hela tiden.. Konstant hastighet är det bästa för miljön och säkerligen också för olycksrisken, men det förstår inte de som arbetar med trafiklösningar, sorgligt.. ska man skratta eller gråta? :död
 
Tanken är att om några år så skall större delen av trafiken röra sig genom Norra länken så jag antar att de ställer till med så mycket krångel som möjligt så Norra länken kommer att upplevas som den ultimata friheten

Javisst, samtidigt bestämmer dom sig för att det kostar 150.- att köra ner och sen ytterligare 150.- för att få komma ut igen :)
 
Förra, eller möjligen förrförra veckan, så avskaffades 50% av Valhallavägen, ja ni läste rätt. Mellan Erik Dahlbergsgatan och Lidingövägen skall ett (1) av två körfält tydligen vara bussfil. :lol Hur tänker de? :mad:
De korkar igen stadskärnorna för att folk ska lämna bilen hemma och åka kollektivt istället. Allt för miljöns och gångtrafikanternas skull.

Alltså förutom då att de lägger en halv förmögenhet på att bygga om Slussen och underlätta för biltrafiken där.
 
Det är för att vi har råd med bilar i täby, så det är bara våra hushållerskor som åker buss
 
Egentligen är vi ju lurade. Först betalar man för tjänsten (=vägskatt) och sen försämrar dom tjänsten (=sänker hastigheten). Moderna bilar går fortare för varje år, medan hastighetsgränserna på våra vägar sänks.

BMW borde köpa Sverige.

Freie Fahrt für freie Bürger :yoparty
 
Som vanligt skrattar resten av sverige!

Har du missat helt vad Kia Andreasson(mp) med flera har gjort med Göteborg de senaste 10 åren?

Byggt bort typ alla p-platser, sänkt farten på de flesta leder, byggt bort mängder av filer till förmån för bussar, byggt gupp som pajar fjädringen hur sakta man än kör, infört cykelfartsgator där cyklisterna bestämmer trafiktempot, infört biltullar osv osv.
 
Jag misstänker att politikerna är trötta på att deras (gratis) taxi-resor går för sakta p.g.a. övrig trafik i innerstan, så därför försöker man rensa bort den lite.
Vanligt folk vänligen sitt i trånga bussar eller ta cykeln, invandrare, släpp dina förhoppningar om att vi skulle acceptera dina kunskaper som AT-läkare och fortsätt köra taxi så vi politiker smidigt kan åka taxi mellan möten för allas skattepengar. :rolleyes:
 
Har du missat helt vad Kia Andreasson(mp) med flera har gjort med Göteborg de senaste 10 åren?

Byggt bort typ alla p-platser, sänkt farten på de flesta leder, byggt bort mängder av filer till förmån för bussar, byggt gupp som pajar fjädringen hur sakta man än kör, infört cykelfartsgator där cyklisterna bestämmer trafiktempot, infört biltullar osv osv.

Eh ja. Mkt trevligare stadsmiljö. Färre hopplösa jävla idioter i bilar. Mkt trevligare o snabbare att ta sig runt med hoj. För då skiter man ju blankt i trafikregler o smiter fram där man vill ändå! Men ja, ok. Håller med att det blivit värdelösare att köra bil i centrum.
 
Last edited:
Eh ja. Mkt trevligare stadsmiljö.

Trevligare stadsmiljö? Bilar som får cirkulera tio varv runt kvarteret för att hitta nånstans att stå(för 30kr/tim nästan dygnet runt), cyklar som cyklar omkring med tio bilar i släptåg, gasande och bromsande bilar vid guppen, handlare som får lägga ner sina små butiker? Inte fasen blir det bättre för miljön iaf.
 
Ja, man håller på med samma idioti i Helsingborg. Järnvägsgatan som är stora gatan rakt igenom stan ska bli enfilig med bussfiler i mitten (Jo, i mitten!), med motivationen att man behöver minska biltrafiken genom stan. Resultatet blir att man kör till köpcentrumen, typ Väla och Familia, istället för att köra in i stan, vilket enbart leder till att alla butiker i centrum får lägga ner.
 
Egentligen är vi ju lurade. Först betalar man för tjänsten (=vägskatt) och sen försämrar dom tjänsten (=sänker hastigheten). Moderna bilar går fortare för varje år, medan hastighetsgränserna på våra vägar sänks.

BMW borde köpa Sverige.

Freie Fahrt für freie Bürger :yoparty
Problemet är ju den mänskliga utveckligen, som om inte backar, men iaf står still, dvs samma majoritet av idioter idag som för 100 år sen :gnissla
 
Trevligare stadsmiljö? Bilar som får cirkulera tio varv runt kvarteret för att hitta nånstans att stå(för 30kr/tim nästan dygnet runt), cyklar som cyklar omkring med tio bilar i släptåg, gasande och bromsande bilar vid guppen, handlare som får lägga ner sina små butiker? Inte fasen blir det bättre för miljön iaf.

Jag har bara inte upplevt dina problem.
Prejar bara väck cykeldrullarna med tutan. Och jag vet var dom billiga p platserna finns i centrum. Och dom är då aldrig fulla..
Pratar vi verkligen om samma stad?
Fast det blir vidrigt dyrt att köra bil med dom jävla vägtullarna överallt..
Men det mest positiva är att livet blivit lättare för hojar i centrum.
Edit: läste i din profil att du inte har lappen. Bitter något? :)
Tror allt blir bra bara folk fattar att det finns för mycket bilar nuförtiden för att det ska funka med fri trafik i centrum.
 
Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top