Så blev RG:n till slut...

oh2000 skrev:
så länge de inte står på reparation.. ;)

Argh, slag under bältet! :crash

Jag fick just besked om att slidlocken kommer om två arbetsdagar (skickas med FedEx från Kanada). Snart ligger tvåtaktsdimman tät igen...

/J
 
Fint, Fint!!!

Blir det Drysdale-lock nu då?? Guldiga och fina.... Eller?? :tummenupp :tummenupp

Själv så väntar vi på Mark Dent´s ITG filter.... (inget annat får inte plats innanför kåporna...)

HA DE GÔTT
 
Ludde skrev:
Fint, Fint!!!

Blir det Drysdale-lock nu då?? Guldiga och fina.... Eller?? :tummenupp :tummenupp

Själv så väntar vi på Mark Dent´s ITG filter.... (inget annat får inte plats innanför kåporna...)

HA DE GÔTT

Guldiga Drysdale-lock och ITG är på ingång för mig. Dent sa att förhoppningsvis nästa vecka så skulle de dyka upp.

Annars så finns det ju Rick Lance filter, men han verkar vara lite skum att ha att göra med så jag valde ITG nu när det fanns tillgängligt. Men ni köpte väl hela kitet, med kulventiler istället för flottörnålar?

/J
 
brodin skrev:
Helt underbart med 2-takt!
Så jävla söön blårök när man varvar ur den första gången varje sväng man åker =) Då mår man riktigt bra!

Amen!! :tummenupp
 
RG500-Johannes skrev:
Guldiga Drysdale-lock och ITG är på ingång för mig. Dent sa att förhoppningsvis nästa vecka så skulle de dyka upp.

Annars så finns det ju Rick Lance filter, men han verkar vara lite skum att ha att göra med så jag valde ITG nu när det fanns tillgängligt. Men ni köpte väl hela kitet, med kulventiler istället för flottörnålar?

/J

Har du fått tag i Dent ang. ITG filtren?? Till mig säger han att han är "out of stock" men att dom skulle komma om 10-14 dagar... Det har han sagt i en månad nu... :(

Vi köpte inte hela kitet, finns inte pengar till det som det är nu... :( Men vem vet, det kanske kommer sen...

HA DE GÔTT
 
Ludde skrev:
Har du fått tag i Dent ang. ITG filtren?? Till mig säger han att han är "out of stock" men att dom skulle komma om 10-14 dagar... Det har han sagt i en månad nu... :(

Han väntade in ett nytt parti precis när jag tog kontakt med honom, så förhoppningsvis så får du dina grejor snart också.

Får se hur jag landar med förgasarinställningarna nu, jag får väl posta mina mätresultat sen.

/J
 
Nu har grejorna kommit, körde till jobbet i morse...

Se bilder:
 

Bifogat

  • sida_itg_drysdale_l.jpg
    sida_itg_drysdale_l.jpg
    85.1 KB · Visningar: 287
/J
 

Bifogat

  • sida_itg_drysdale_zoom_l.jpg
    sida_itg_drysdale_zoom_l.jpg
    73.7 KB · Visningar: 269
Sista...
 

Bifogat

  • sida_itg_drysdale2_l.jpg
    sida_itg_drysdale2_l.jpg
    72.3 KB · Visningar: 249
Fräsigt var ordet!
Bra med en "riktig" hoj på parkeringen, som motvikt till alla 4-taktare! :tummenupp
Ungefär som hojparkeringen på mitt jobb.
 
Ludde skrev:
hmm... :( Vill också ha ITG filter!! Men Dent svarar ju aldrig....

Konstigt! Han svarar alltid dagen efter på mina mail... Jag betalade honom och sedan väntade jag några dagar, så kom kittet med bud. Snabbt och smärtfritt. Jag använde för övrigt PayPal, funkade kalas.

Triggerhappy skrev:
Har du fixat vatteninsprutning ??
TOKBALL !!!

Nej, dock inte. Jag har bett Lennarth Zander på jobbet att räkna fram ett set pipor åt mig, och räkna på hur man bäst får ner varvtalen lite (den kan varva över 13000 nu -bara fortsätter- och det är ju mindre bra). Så lite kortare insugstider på sliderna och en bättre avstämd pipa måste fram. Så ska jag mäta lite temperaturer också, för att verifiera hans beräkningsmodell.

Efter det så blir det nog lite experiment med vatteninsprutning. Kommer förmodligen köpa BDK's modifierade avgasventils-styrningslåda så att jag kan optimera avgasventilen med nya pipan. Då kan man koppla vatteninsprutningsystemet så att den körs när gasläget är >75% (tas ut vid oljepumpen) och avgasventilen är stängd (tas ut vid elmotorn som styr vajrarna). Sedan behöver jag en signal vid ett visst varvtal där vatteninsprutningen inte ger någon vinst längre. Resten är bara fjant-enkel elektronik, en vindrutespolarpump, några backventiler och en tank.

Ca 10-13 hk till i mellanregistret har ju ingen dött av, i synnerhet inte på en tvåtaktare...

/J
 
RG500-Johannes skrev:
Tänkte slänga in lite bilder på liket som kom ihop nu i helgen. Bara för att sedan upptäcka att slidventillocken käckat totalt = $350 för ett nytt set... Tack vare min rika och sympatiska bror som kan bistå med finansiellt stöd så grejorna kommer väl förhoppningsvis ihop snart igen.

Bild 1, från sidan.

/J


Förlåt, men kunde inte låta bli att uppmärksamma att det står
Slidventillocken. Jag hoppas att det skall vara sidventillocken...?
 
Re: Re: Så blev RG:n till slut...

Bikerbitch skrev:
Förlåt, men kunde inte låta bli att uppmärksamma att det står
Slidventillocken. Jag hoppas att det skall vara sidventillocken...?

Icke!!! Det heter Slidventil! :fakta ;)

HA DE GÔTT
 
RG500-Johannes skrev:
Konstigt! Han svarar alltid dagen efter på mina mail... Jag betalade honom och sedan väntade jag några dagar, så kom kittet med bud. Snabbt och smärtfritt. Jag använde för övrigt PayPal, funkade kalas.
/J

Han kanske inte gillar mig... Han kanske tycker att en RG-motor ska sitta i en RG, och i slängas över i en RGV? ;) :) Iofs har han väll en RGV 500 själv??
När betalade du honom? Jag skickade ett mail till honom för en över en månad sen och frågade hur han ville ha betalt. Då svarade han att han var "out of stock" i 2-3 veckor. Sedan mailade jag honom för 2 veckor sen och då sa han också att kittet skulle bli färdigt om 10 - 14 dagar. Och nu så mailade jag honom i lördags och det mailet har han inte svarat på.... :(

Ja, Ja, vi får se vad som händer....

HA DE GÔTT
 
RG500-Johannes skrev:




Nej, dock inte. Jag har bett Lennarth Zander på jobbet att räkna fram ett set pipor åt mig, och räkna på hur man bäst får ner varvtalen lite (den kan varva över 13000 nu -bara fortsätter- och det är ju mindre bra). Så lite kortare insugstider på sliderna och en bättre avstämd pipa måste fram. Så ska jag mäta lite temperaturer också, för att verifiera hans beräkningsmodell.


Ehh, inte kan du väl gnälla över att cykeln vill varva?
 
Back
Top