Så besannades mina fördommar om Harley...

tassen skrev:
Appropå, "om HD skulle bygga flygplan, skulle ni flyga då" :7peta

Värdens genom tidernas största flygplanstillverkare i antal, de amerikanska Boeing, MD, Lockheed, mfl... :lol :rofl .

Undra just om någon har flygit med dessa..... :va

Hur många har flygit i en kawasaki helicopter ??

Nu är det så att alla vet att amerikanskt blindarbete utförda av mexikanare, kubaner, irländare, tyskar, svenskar, fransmän, engelsmän, vietnameser, afroafrikaner, mfl är det sämsta som finns, eller hur. Bara det som tillverkas i soluppgångens land eller i det strejktätaste bakfylle landet Italien är det bästa.

Jo, jag har faktiskt haft en HD, den hade alla en mc,s dåliga egenskaper, för dyr, tung, trög, trött, skakig, kass kvalitet......samt en bra....det var en blick magnet som drog flickor till sig.
Bytte in den å fick en lite beggadKawa gpz 900, en nästan ny Bandit 600 samt en ny kle 500 offroad, jämt byte.

Hehe, snacka om bang for the bucks! :tummenupp
 
Hoppas bara att jagt inte blir halshuggen nu då men....

Trots att jag idag åker japanskt, för den delen antika saker, men ändå...så har jag i många år innan ens Evo:n var påtänkt, åkt Harley i många år...

Visst gick den saktare än en R1:a eller nåt liknande o visst fick jag jag leta delar som ramlat bort både igår o i förrgår...o skramlet ska vi inte prata om...
MEN, till dags dato har jag haft mer strul med Japarna hittils...Har fått åkt släp hem ett antal gånger dom sista 10 åren vilket jag ALDRIG fick göra med min gamla strut....

OCH...Jag har trots strulena idag roligt som faan....(hade jag inte haft det hade jag slutat med den här skiten för länge sen , jag lovar!), vilket jag även hade för 20 år sen på dom HD:na jag hade då...

Så...Skit i vad alla åker på...skramlar det här på den hojen så skramlar det på nå annat ställe på den andra....(kolla bara "visa nya inlägg" vilka som har tickande ventiler eller knackande vevstakslager eller totalhaverier....) i slutändan så är det viktiga om man har skitskoj eller ej!!

Har vi alla SKITSKOJ så är det toppen...om det är framför tv:n eller bakom styrröret på en hoj så är det ju bara toppen...om sen röret sitter på ett skithus, honda, kawa eller puch är egentligen ovesäntligt....det viktiga är att vi har skitskoj...!!

Ha det
 
stranglefoot skrev:
Hehe, järnhandeln vi hade har gått i konkurs! Så nu finns det bara affärer med mindre kompletta sortiment, endast bestående av milimeterbult!
Det är ju trots allt 2000-tal nu, så det minsta man kan kräva är väl milimetersytem på sånt man köper!


Nu talar du lite osanning, Kalix Bygg&plåt har ett mer eller mindre komplett sortiment, samma med kalix byggnadssmide, bygg&trä....tror jag kan räkna upp ett tiotal till som har bra med grejjer....kolla runt lite, kommunen e inte speciellt stor ! =)
 
Vsundelin skrev:
Nu talar du lite osanning, Kalix Bygg&plåt har ett mer eller mindre komplett sortiment, samma med kalix byggnadssmide, bygg&trä....tror jag kan räkna upp ett tiotal till som har bra med grejjer....kolla runt lite, kommunen e inte speciellt stor ! =)

Men har dom tumbult? Enligt min erfarenhet så går det inte att få tag på mer, har frågat nämnda (utom byggnadssmide) firmor och dom för inte tum i sitt lager. Det är inte osanning! Nu äger jag inte någon HD, och gamla skogsmaskiner har jag inte skruvat i på flera år. Behöver därför inte tum längre! :tummenupp
 
Last edited:
Jag har kört de flesta i HD:s sortiment (-04-05) och tycker inte alls de är otäcka på något sätt. Sköna att köra och med bra kvalitetsKÄNSLA (jämför med VW/Audi - känns bra men pajar ändå). Hur de håller i längden har jag dock ingen aning om.
Jag skulle lätt kunna tänka mig en Sportster 1200 eller Dynaglide 1450 om det inte vore för den väl tilltagna prislappen som gör att de knappt känns prisvärda.
Men jag förstår lite av snacket om Harleykänslan då jag senare provkörde en Kawasaki 1600 Mean streak som tyvärr var en axelryckning i körkänsla trots en bättre hoj på pappret.
 
MaScoot skrev:
Nice try...en HD i USA kostar hälften av vad den gör i Sverige. Det är nog snarare svenska hd nissen som tjänar storkovan på dumma svenskar.

Jo, men anledningen till att den gör det är att de lägger importtullar på "allt", så att folk skalll övertalas att stöda inhemsk industri. Mycket enklare än att utsättas för konkurens :3freak

EDIT: en släng av dyslexi...
 
Last edited:
Min enda efarenhet med Hd ar en 3mil lång provrunda på en sportster 1000 med raka rør och jag måste saga at jag alldrig har varit lyckligare i mitt mc-liv an nar jag fikk lamna tilbaka den.....den va trøg,vinglig,vibrerade och hade helkassa bromsar...men kompisen som ager den alskar sin hoj :kocko

:rofl :rofl :rofl
 
Ja, dom har dåliga bromsar, vibrerar mkt, en del är rätt fula också :hihi

Men det är ganska ballt med så mkt vrid, kan gott tänka mig att ha en sån
när jag blir gammal, för att skjutsa och jäsa på söndagar med :)
 
Inte bara amerikanska hojar är dåliga utan uppenbarligen deras bilar också!
Verkar tex. vara helt omöjligt att ens balansera hjulen till jänkebilarna.
Känner en som hade en sån där kråm-pråm och han sa att till och med fälgarna var cheva original.
Snacka om dålig kvalitet bakom en blankpolerad fasad.
Jag tycker det är rent förjävligt :mad:
 
Last edited:
NoicE skrev:
Ja, dom har dåliga bromsar, vibrerar mkt, en del är rätt fula också :hihi

Men det är ganska ballt med så mkt vrid, kan gott tänka mig att ha en sån
när jag blir gammal, för att skjutsa och jäsa på söndagar med :)
kan du verkligen tänka dig det noica
 
Jag satt och pratade med en arbetskamrat på jobbet ang om att jag aldrig skulle våga köpa ngt annat än japanskt. En annan kille överhörde vad jag sa och berättade att när hade varit ute o kört på sin nya hd för ngn vecka sedan så märkte han att han inte längre kunde växla.

Det var för att växelreglaget hängde o dinglade vid sidan! :rofl
Kvalité ??
 
NoicE skrev:
Ja, dom har dåliga bromsar, vibrerar mkt, en del är rätt fula också :hihi

Men det är ganska ballt med så mkt vrid, kan gott tänka mig att ha en sån
när jag blir gammal, för att skjutsa och jäsa på söndagar med :)
En H-D ger väl knappast mer vrid än en R1:a eller någon annan literhoj?

När det gäller H-D i övrigt så tycker jag att det är väldigt konstigt att folk lägger så mycket pengar på en motorcykel som inte är värd det. Det finns inga exklusiva komponenter på dessa cyklar som motiverar det höga priset.

Man kan ju fråga sig om återfallsknuttarna som skaffar H-D över huvud taget har testat några andra motorcyklar, om de verkligen vet hur kul man kan ha på en motorcykel som är gjord för att köras. Jag har kört några glidare (förvisso inte H-D) och de är verkligen tråkiga att köra. Jag kör mycket hellre en halvsportig bil i så fall.
 
kawa1300 skrev:
.


Har vi alla SKITSKOJ så är det toppen...om det är framför tv:n eller bakom styrröret på en hoj så är det ju bara toppen...om sen röret sitter på ett skithus, honda, kawa eller puch är egentligen ovesäntligt....det viktiga är att vi har skitskoj...!!

Ha det
:yoparty
 
philsson skrev:
varför ska en "likvärdig" hoj säg en HD mot en yamaha VN exempelvis kosta mer en det dubbla !??.. det är de jag alltid stört mig på.

Eller att varenda svensson helt ointresserad av bilar prompt ska ha en Volvo, när en idiotdriftsäker Toyota för mindre pengar hade varit det bästa köpet...

Btw så var den säkraste bil som såldes hos volvohandlaren 2004, en Renault... Fick jag sagt det också till dom som ska ha en säker bil.
 
Borde inte fler tjejer köra HD, de ska ju vibrera endel :tuttar
 
kawa1300 skrev:
Visst gick den saktare än en R1:a eller nåt liknande o visst fick jag jag leta delar som ramlat bort både igår o i förrgår...o skramlet ska vi inte prata om...
MEN, till dags dato har jag haft mer strul med Japarna hittils...Har fått åkt släp hem ett antal gånger dom sista 10 åren vilket jag ALDRIG fick göra med min gamla strut....
Fan äntligen, förklara nöjet med en customhoj, vad är det roliga?
Jag har förskt förstå o köra men hajar inget, de går inte att köra fort med på kurvväg så det går bort och det är oftast iaf inget drag i bitarna så man kan inte köra så heller.

Är det typ i stan för att glida runt o se cool ut som är det roliga?

Fan kan ingen förklara, jag är ju så simpel så jag bara kör hoj för att det är roligt, då funkar ju offroader-crossar-sporthojar och mycket annat, MEN custom, då blir jag stående och fattar ingenting.

Jag menar vill man inte utsätta sig för riskerna med en sporthoj (eller premierna) finns ju massor av vanliga kåplösa hojar som funkar fin längs en kurvväg.

OBS ej ironisk, jag fattar inte bara.

Det dravvlet om frihet och känslan undanbedes, kan aldrig tänka mig att nån kör hoj bara på de grunderna.
 
Last edited:
Stortryne skrev:
Jo, men anledningen till att den gör det är att de lägger importtullar på "allt", så att folk skalll övertalas att stöda inhemsk industri. Mycket enklare än att utsättas för konkurens :3freak

EDIT: en släng av dyslexi...

Importtullen är knappast så hög att den rättfärdigar prisskillnaden. Han som driver Harley Davidson i Sverige är enligt ryktena snuskigt rik. Prisskillnaden mellan USA och Sverige gäller väl knappast enbart HD dock. Ta vilken j-vla hojpryl du vill och du hittar den billigare i USA. Kan ge mig fan på att en Öhlins är billigare där än här.

Vad det gäller bilar så kan du importera en sprojtans ny X90 från USA och spara många tusenlappar jämfört med om du köper den i Sverige.

Det är nog helt enkelt så att vi svenskar står och tar den i pastejköket dagarna i ända....kommunisterna (a.k.a. Göran) gillar dajmkrysset.....och vi motjuckar villigt...ett tag till iaf.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top