Så är det

Bör man ha reflexväst när man byter lampa?

Ja! Annars kan garantin gå ut!
Verkstadsfolket använder alltid reflexväst vid byte/kontroll av lampor.

Ett par stora starka(öl) bör vara lämpligt också om allt går åt helvete så man kan skylla på något!

Verktyg till lamppluggen hittar du hos närmsta järnhandel. Gå in och fråga efter ögonmått så bör de kunna skrapa fram något åt dig!

Last edited:
När det gäller lampor är det ju oerhört viktigt att lampans Ah motsvarar batteriets Ah.
Annars finns en överhängande risk att luften i däcken blir gammal.
Samt att nitarna i ljuddämparen blir helt omöjliga att slipa bort. Dom måste helt enkelt borras ur efter det!
Gärna med en borr lika stor som hålet. Eller med en som är större. Men absolut inte en som är mindre!

2 forummedlemmar som träter om grammatik helt ovidkommande för trådämnet.
Att kalla en webbplats för hemsida är lika fel som att kalla en bok för omslag, eller att kalla ett hus för fasad. Jag föreslår att vi alla slutar använda ordet hemsida. Nu.
Jag skrev aldrig hemsida.
Ordet hemsida är töntigt.
Ännu töntigare är det att använda svengelska. Fyfan vad jag hatar svengelska. Det symboliserar verkligen intellektets förlorade kamp mot lättjan.
"jag orkar inte tänka till så jag försvenskar första bästa engelska ord jag kommer på"

"mejla", "webbplats", "browsrarna", "sajt", "nicket". Exempel på ord som, när jag blir diktator (snart alltså), kommer leda till 1 års straffarbete och svenskalektioner med tentakrav.

Ännu töntigare är det att använda svengelska. Fyfan vad jag hatar svengelska. Det symboliserar verkligen intellektets förlorade kamp mot lättjan.
"jag orkar inte tänka till så jag försvenskar första bästa engelska ord jag kommer på"

"mejla", "webbplats", "browsrarna", "sajt", "nicket". Exempel på ord som, när jag blir diktator (snart alltså), kommer leda till 1 års straffarbete och svenskalektioner med tentakrav.

Diktator? Menar du envåldshärskare? Slänga sig med utländska ord sådär. Hrmpf.

Vad tycker du om Svatin och Svyska då? Eller svanska?

Ja! Annars kan garantin gå ut!
Verkstadsfolket använder alltid reflexväst vid byte/kontroll av lampor.

Ett par stora starka(öl) bör vara lämpligt också om allt går åt helvete så man kan skylla på något!

Verktyg till lamppluggen hittar du hos närmsta järnhandel. Gå in och fråga efter ögonmått så bör de kunna skrapa fram något åt dig!

Ögonmått, dagens ungdom är så in i helvete bortskämd, på min tid var vi tvungna att nöja oss med en synvinkel och var glada och nöjda med det. :Rollator

Nu när ämnet ändå är uppe så lånar jag tråden lite.

Vad bara 'måste' man se när man är i Madrid och vevar med kJetTiNgen?
:fyllisar

Vid det här laget så ångrar TS sin tråd om lampbytet, dessutom får han PM från arga män i skor som känner sig kränkta vill ha upprättelse, här är ett av PM:en

Din jeffla idiot hur fan tror du svärrjes ekonåmi ska kunna överleva om alla ska jöra saker skällva utan att lemna in på värkstad det e sånna som du som förstör för åss andra jag slänger med lite ,,, och .... så du fattar vad jag menar MOH A NYM

Back