Sååå....hur är den?? Tunneln!!!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Med risk för att verka omogen så måste jag säga att jag längtar grymt efter att få tokgasa i Södra länken i vår.....är som de flesta hojåkare (tror jag) en sucker på justa tunnlar.... :banana

Någon som har hunnit testa? Hur är det där med trafikövervakningen förresten? Nån risk att farbror Blå väntar med öppna famnen om det blir ett allmänt sommarnöje nästa säsong?

Har bara åkt bil i den...

Känns som den är tråkigt ljudisolerad!!!!
Man vill ju omogen som man är höra vrålet när man åker där!!! :banana

fazerfun skrev:
Med risk för att verka omogen så måste jag säga att jag längtar grymt efter att få tokgasa i Södra länken i vår.....är som de flesta hojåkare (tror jag) en sucker på justa tunnlar.... :banana

Någon som har hunnit testa? Hur är det där med trafikövervakningen förresten? Nån risk att farbror Blå väntar med öppna famnen om det blir ett allmänt sommarnöje nästa säsong?

Till att börja med finns det en grym korkskruv kurva vid Hammarby Sjöstad. Den kurvan påminner om racebanan Laguna Seca berömda korkskruv. Det blir knäskrap i flera sekunder där då den vrider sig nästan 360 grader!! :yoparty

Tunneln i övrig har en skön belysning och det finns raksträckor så man bli trött i ögonen.
Dock finns det också en hel del fartkameror man kan "vinka" mot. :blah, räknade till 6 st på hela sträckan, kan ha missat en del.
Så mao ord en skön tunnel men ta det lugnt, den är trafikerad och det finns kameror. Iofs kommer nog en hel del här hamna på foto hos rikskrim så småningom men det är väl inget nytt. :D

ape skrev:
Till att börja med finns det en grym korkskruv kurva vid Hammarby Sjöstad. Den kurvan påminner om racebanan Laguna Seca berömda korkskruv. Det blir knäskrap i flera sekunder där då den vrider sig nästan 360 grader!! :yoparty

Tunneln i övrig har en skön belysning och det finns raksträckor så man bli trött i ögonen.
Dock finns det också en hel del fartkameror man kan "vinka" mot. :blah, räknade till 6 st på hela sträckan, kan ha missat en del.
Så mao ord en skön tunnel men ta det lugnt, den är trafikerad och det finns kameror. Iofs kommer nog en hel del här hamna på foto hos rikskrim så småningom men det är väl inget nytt. :D

Låter ljuvligt :tummenupp .....har en känsla av den kommer att bli poppis...

fazerfun skrev:

Provat tunneln Danmark - Sverige? Alltså påväg hem mot sverige... (Det finns en tunnel Sverige - Danmark oxå, jag vet... :tungan )
Där har du nerförsbacke och en jefla fartkänsla, tror hojen gör 500+ därinne :banana
Lite läskigt måste jag erkänna att det är... :(

Kamikaze kid skrev:
Har bara åkt bil i den...

Känns som den är tråkigt ljudisolerad!!!!
Man vill ju omogen som man är höra vrålet när man åker där!!! :banana

I de smala påfarterna mullrar det fint, i de större avsnitten tyckte jag det kändes som att tunneln åt upp ljudet. Typ.

jag måste ha missat alla kameror (fartblind?) såg kanske 1 eller så... o då körde jag egen bil

//håkan

håkan skrev:
jag måste ha missat alla kameror (fartblind?) såg kanske 1 eller så... o då körde jag egen bil

//håkan

jag menade 6 st totalt. 3 på varje sida. de befinner sig ungefär jämnsides. :)

mjukis skrev:
Provat tunneln Danmark - Sverige? Alltså påväg hem mot sverige... (Det finns en tunnel Sverige - Danmark oxå, jag vet... :tungan )
Där har du nerförsbacke och en jefla fartkänsla, tror hojen gör 500+ därinne :banana :(

Japp, någon har väl gjort 280 km/t där :banana - men sen finns det ju oxo långsam trafik :3freak

//Ronni

Helt otroligt! 9 postade inlägg & ingen som lipat än om hur sånna som ni höjer våra premier & om hur ni borde bannas från vägen :hihi

Synd att man inte bor i Sthlm, får ta vägarna förbi ngn gång :)

Nicko@K.A.P skrev:
Helt otroligt! 9 postade inlägg & ingen som lipat än om hur sånna som ni höjer våra premier & om hur ni borde bannas från vägen :hihi

Synd att man inte bor i Sthlm, får ta vägarna förbi ngn gång :)

Ehhh jag trodde diskussionen handlade om Årstalänkens tunnel i allmänhet och dess ljudnivå i synnerhet. Om det nu är premiehöjande.. så fattar jag noll :va Det finns andra trådar där du kan diskutera varför så höga premier så kan vi resten diskutera korkskruvar, fartkameror och ljud i tunneln.

ape skrev:
Ehhh jag trodde diskussionen handlade om Årstalänkens tunnel i allmänhet och dess ljudnivå i synnerhet. Om det nu är premiehöjande.. så fattar jag noll :va Det finns andra trådar där du kan diskutera varför så höga premier så kan vi resten diskutera korkskruvar, fartkameror och ljud i tunneln.

Missförstå mig inte nu. Jag är bara glad att ngn inte förstört tråden än. OK :hej

mjukis skrev:
Där har du nerförsbacke och en jefla fartkänsla, tror hojen gör 500+ därinne :banana
Lite läskigt måste jag erkänna att det är... :(

nu var det iofs södra länken i stockholm jag menade....

Har povat tunneln 1 gång men fan då var det en 3 bils krock och 4 bilar som stannat på annat ställe så det vart inte helt lyckat kom nog upp i 30 därinne :4skrika

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna