Sätter pungkt för punkten....

Om någon har problem med att ja inte använder punkt
jaha intressant klaga så mycket ni vill bryr mig inte har fullt upp me å försöka stava rätt. :arsele

benrangel skrev:
Led ut hästen på djupt vatten och sänk den.
:klappar

Hursomhelst så är det sällan folk skriver så dåligt att det inte går att förstå dem. Och det är meningen som är viktig, eller hur (nu borde alla hålla med).
:rolleyes:
:hihi
Äh använd smilies! De är fan så svåra att stava fel.

Last edited:
pini skrev:
Om någon har problem med att ja inte använder punkt
jaha intressant klaga så mycket ni vill bryr mig inte har fullt upp me å försöka stava rätt. :arsele

Men punkt är jättelätt att stava till. Det finns till och med en särskild knapp för punkt.

Gustav1 skrev:
Men punkt är jättelätt att stava till. Det finns till och med en särskild knapp för punkt.

Jag satte mig genast och tittade länge på tangentbordet, Jag börjar misstänka att min knappt för punkt är felstavad,

Edit: Stavar man fel i ett sånt här inlägg så skall man bara stå där med skammen! Inget rätta här inte, :D

ft skrev:
Jag satte mig genast och tittade länge på tangentbordet, Jag börjar misstänka att min knappt för punkt är felstavad,

Edit: Stavar man fel i ett sånt här inlägg så skall man bara stå där med skammen! Inget rätta här inte, :D
Jag håller med dig... Hur var den nu med att läsa igenom det man skrivit innan man skickar det? Du, du, du :7peta
Tycker det är rätt kul att du inte rättar men ändå editerar! :tummenupp

Sen håller jag med McB, Hållundan m.fl. här. Att kunna skriva normalsvenska utan allt för många stavfel (vi är inte mer än människor) tycker jag känns så otroligt självklart. Om man nu vet om att man stavar som en kratta, varför konstaterar man då bara detta och fortsätter skriva? Om man nu vet om det kan man väl försöka göra något åt det? Inte bara förvänta sig att alla skall acceptera det?

Allegori: Du kan inte svänga åt vänster med din hoj, det går bara inte. Vad gör du? Kör bara högersvängar tills du når ditt mål eller tränar och tränar du och lär dig svänga vänster?

Dyslexikers skrivspråk är lätt att känna igen, dom gör inga slarvfel utan grava fel, man sätter in helt fel bokstäver i ord m.m.
Detta är ett handikapp. Såna får vi, som anser oss kunna skriva, ha överseende med samt förståelse och empati för.
Jag hade själv fått panik om jag inte kunnat skriva någotsånär okej.

Maverick_ou812 skrev:
Sen håller jag med McB, Hållundan m.fl. här. Att kunna skriva normalsvenska utan allt för många stavfel (vi är inte mer än människor) tycker jag känns så otroligt självklart. Om man nu vet om att man stavar som en kratta, varför konstaterar man då bara detta och fortsätter skriva? Om man nu vet om det kan man väl försöka göra något åt det? Inte bara förvänta sig att alla skall acceptera det?

Allegori: Du kan inte svänga åt vänster med din hoj, det går bara inte. Vad gör du? Kör bara högersvängar tills du når ditt mål eller tränar och tränar du och lär dig svänga vänster?

Dyslexikers skrivspråk är lätt att känna igen, dom gör inga slarvfel utan grava fel, man sätter in helt fel bokstäver i ord m.m.
Detta är ett handikapp. Såna får vi, som anser oss kunna skriva, ha överseende med samt förståelse och empati för.
Jag hade själv fått panik om jag inte kunnat skriva någotsånär okej.

Helt rätt! Det perfekta inlägget.
:tummenupp

Varför heter det "kommunist" och inte "kåmmunist" eller "fiska" och inte "fisska"? :va

Jag vet absolut ingenting om teorin bakom grammatik, satslära, vokaler, konsonanter, meningsbyggnad etc. och har inget minne av att jag någonsin kunnat speciellt mycket av allt det där, ändå stavar jag aldrig fel och känner instinktivt när det är rätt eller fel i olika sammanhang. Kanske lika för de flesta andra också förresten? En gång i tiden tragglade man väl med svenskaböckerna men har förträngt själva slitet, bara kunskapen är kvar.

Lyckligt lottad är man. Enda nackdelen är att det är krångligt att lära sig nya språk när man inte har någon susning om..ja...vahettere....grammatik å sånt.

ceasar skrev:
Bra idé!
Jag irriterar mig som fan på det när man ska söka efter någonting. Det man söker finns säkert någonstans, men man vet ju inte hur någon stjärna har stavat det.

Jo jag vet..... Helt hopplöst. Jag letade efter en ball kille och tänkte JA! Jag söker på Urban Rider! Nån med svarta fälgar måste det va. Men det sket sig kapitalt!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti