Sätter på ignitorkåpan imorrn.. Vad tänka på?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Imorrn kommer de sista skruvarna o delarna från Holland, så ignitorkåpan kan åka på.
Jag har blivit rekomenderad att efter jag satt på kåpan, tömma all befintlig olja (tror knappt det är ngt kvar att tömma), köpa en billig olja och hälla i, varmköra, sen tömma den så man får med skit, sen byta oljefilter, slå på ny och bra olja med nytt filter, sen är det lungt...
Men nu är det så att hojen endast gled på torra assfalten och inget synlig skit alls har kommit innanför kåpan och in bland kugghulen och så... Det KANSKE är ngt minimalt smutskorn eller två, men det är från mina fingrar och lite pillande där i... är det verkligen nödvändigt att köra hela den oljeprocessen? Det ser jäkligt rent ut, och om det är skit så är det verkligen inte mycket...
+är det ngt annat jag ska tänkta på när jag startar upp imorrn sedan första gången sedan crashen?

edit: Nåt annat jag ska tänka på? Hojen gled på högra sidan i 50 knyck cirka, på torr assfalt, inte glidigt in i nånting direkt... Glidit rätt så friktionsfritt då oljan har sprutat ut från ignitorkåpan samtidigt... dämpare och styre har tagit det mesta stryket verkar det som... Vad ska kollas?

Har fått tips om
1. Höger frambroms, att det inte är sprickor eller så
2. Kedja, att den ligger som den ska osv...

ska man kolla att ram e rak och så? Eller den blir inte fuckad på sånna småolyckor?

Last edited:
Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024