Sätta på dekaler

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ska sätta på nya dekaler på tanken till XR:en. Hur ska man göra för att lättast undvika luftbubblor? (dekalarker är med hål så bensinångorna kommer ut). Hört talas om att använda vatten med lite diskmedel för att kunna trycka ut ev. luftbubblor.

vetten och diskmedel sen kan man altid vara beräd med hårfönen eller värmepistolen. om det är en rund form på tanken brukar den kunna vika sig anars..

En blomspruta med vatten och EN droppe Yes diskmedel. Spraya ytan där dekalen ska sitta med vatten och applicera den försiktigt. Ha gärna en mjuk gummiraka samt en duk att stryka med. Hårfön kan också vara bra för att värma och mjuka upp lasten med.

Tackar för hjälpen! Nu ska vi se om det blir bra!

Kan ju berätta att hårfön suger om man inte med en jävla exakthet vet vad man sysslar med.Om man värmer för mycket (Hårfin gräns) så blir det bara mer bubblor,antar att det är för att värmen får luften/vätskan under dekalen att expandera...varmluft stiger:=)
Goodstuffs tipps är bra,förutom hårfönen:=)

Hårfönen ska inte blåsas med på en dekal som ligger mot tanken utan om man håller den i luften och för att då göra den lite smidigare. MYCKET försiktigt blåsande då.

Nu sitter dekalen där den sitter. Använde inte hårfön. Varmluftspistol is tha way... Men det blev bra och den gjorde att plaste blev mycket smidigare. Observera att plasten jag använde mig av är med massa hål (eller små utskurna sträck egentligen) så gissar att de hjälpte till.

Ett tips till andra är att ha lite mer marginal på delkalen och skära bort det som sticker ut. (klippte ur egen dekal för att få tanken lite snyggare)

Upp med en bild då!! :7peta

Polarn jobbar på reklamfirma och han menar att man aldrig skall använda värme får då blir folien för "mjuk" och ohanterlig.

Rasorblade skrev:
Upp med en bild då!! :7peta

Polarn jobbar på reklamfirma och han menar att man aldrig skall använda värme får då blir folien för "mjuk" och ohanterlig.

Värm med gasen och slå fast klistermärket med en hammare...hur svårt ska de va? :hihi

FreddaAbborre skrev:
Nu sitter dekalen där den sitter. Använde inte hårfön. Varmluftspistol is tha way... Men det blev bra och den gjorde att plaste blev mycket smidigare. Observera att plasten jag använde mig av är med massa hål (eller små utskurna sträck egentligen) så gissar att de hjälpte till.

Ett tips till andra är att ha lite mer marginal på delkalen och skära bort det som sticker ut. (klippte ur egen dekal för att få tanken lite snyggare)

vita dekalark med hål i?.
de gjorde jag å..de börja bubbla sig lite efter nåra veckor iaf :( men de går o trycka bort bubblorna eftersom dom kommer...men dom finns alltid där..
kan ha vart dålig rengöring från min sida men de tro jag inte...
men de ser bra mycke bättre ut än utan.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back