hållundan
Emozione!
Har under vintern roat mig med att byta inre och yttre kopplingskorg, lameller och skivor på min R1'01. Vid provstart i helgen visade det sig (hördes det) att den inte riktigt satt ihop på ett adekvat sätt. När jag nu rivit av kopplingskåpan igen (gick smutt utan att luta hoj, eller tappa ur olja) så märker jag att samtliga skruvar på solfjäderbrickan (16 i bilden) är rätt nedslitna på skallarna, vilket tyder på att de skrapats emot kåpans insida. Ser dock inga direkta skador på insidan av kåpan.
Vad jag dock undrar över, hur hela paketet kan sitta, eller har suttit så långt ut, trots att det inte varit några som helst problem att sätta ihop hela kopplingen?
Kan det vara så enkelt att (13) i bilden, suttit åt fel håll, och inte medfört att solfjäderbrickan (14) hamnat rätt? Ska solfjäderbrickan ligga på planet på (13) eller ska solfjäderbrickan ligga som i ett spår på 13? (I profil/snitt är ju 13 L-formad, vilket medför ett spår.)
Vidare, om detta nu inte är felet, kan jag ha satt yttre kopplingskorgen "för långt ut"? Det kändes även här, helt rätt, när jag förde in den, och skruvade ihop. Hur vet man att den är i "rätt" läge?
Tips emottages tacksamt, Haynes har inte gett mig alla svar jag önskat, såhär långt.
Vad jag dock undrar över, hur hela paketet kan sitta, eller har suttit så långt ut, trots att det inte varit några som helst problem att sätta ihop hela kopplingen?
Kan det vara så enkelt att (13) i bilden, suttit åt fel håll, och inte medfört att solfjäderbrickan (14) hamnat rätt? Ska solfjäderbrickan ligga på planet på (13) eller ska solfjäderbrickan ligga som i ett spår på 13? (I profil/snitt är ju 13 L-formad, vilket medför ett spår.)
Vidare, om detta nu inte är felet, kan jag ha satt yttre kopplingskorgen "för långt ut"? Det kändes även här, helt rätt, när jag förde in den, och skruvade ihop. Hur vet man att den är i "rätt" läge?
Tips emottages tacksamt, Haynes har inte gett mig alla svar jag önskat, såhär långt.