Sätta fast tankpad & stormgrips

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Har försökt sätta fast en tankpad innan (utan att lyckas) skev o jävlig.
Så nu har jag beställt ny pad & stormgrips, Funkar det med såpa på padsen vid monteringen, så man kan justera lite? (jag e kass på att måtta)

Förslag mm önskas :Bugar

Jag markerar med tuschpenna, runt om var det ska sitta. Torka bort med T-doja efteråt. TankTredz gick bra att montera med vattenspray och sen pressa ut vattnet. Stompgrips blir väl svårare att gnussa ut vattnet från..

Jag markerar med tuschpenna, runt om var det ska sitta. Torka bort med T-doja efteråt. TankTredz gick bra att montera med vattenspray och sen pressa ut vattnet. Stompgrips blir väl svårare att gnussa ut vattnet från..

vafan, min tank e ju svart haha

Jag värmde gripsen och tankpaden med hårtork innan samt där de skulle sitta. Allt enligt bruksanvisningen men först rengjorde jag med T-sprit.

• Gilla
Reaktioner: MrC
Jag värmde gripsen och tankpaden med hårtork innan samt där de skulle sitta. Allt enligt bruksanvisningen men först rengjorde jag med T-sprit.

Bara tjejor som har hårtork vettu. Killar har varmluftspistol. Jag värmde med strykjärn, mellan ett par handdukar.

tejpa fast stompgrippet med några bitar tejp. när du är nöjd med placering pillar du bort lite av skydsfilmen i taget å tryck på paden så att det inte blir bubblor.

• Gilla
Bara tjejor som har hårtork vettu. Killar har varmluftspistol. Jag värmde med strykjärn, mellan ett par handdukar.

Tjejer=hårtork, killar=varmluftspistol, ursäkta, men vad e du? strykjärn=? :D

tejpa fast stompgrippet med några bitar tejp. när du är nöjd med placering pillar du bort lite av skydsfilmen i taget å tryck på paden så att det inte blir bubblor.

skitbra :tummenupp

Last edited:
Jag lånade ett av morsan, bara för att kunna värma mina Gripsters. :D Skaffade även en varmluftspicka senare ....:D

• Gilla
Jag gjorde rent tanken med rengöringsservetter som medföljde. Värmde tank och pads med varmluftspistol. Sen fick frun sköta resten. Och det vart helt grymt bra :tummenupp

Vatten med ett par droppar diskmedel i är väl det normala tipset. Lätt att trycka ut och ger bra justermån i 10 minuter.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back