sätta dit racefit slash på leo vince helsystem?

Netech

Medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
Jag har en suzuki gsxr 1000 k7. Funderar på att sätta dit ett racefit slash http://www.racefit.co.uk/slash/index.htm på mitt leo vince helsystem.
Alltså jag tar bort leo vince burken och har kvar grenröret och mellan rören sen sätta dit racefit (dämparen:).
Undrar om de skulle funka bra, kommer de tappa effekt? jag kommer ju så klart att mappa om den eller bänka den. Att sätta dit röret borde inte vara så stora problem. Jag vill ju inte sätta dit orginal grenröret och katten igen, vill ju ha kvar helsystemet:).

Kolla så att det är samma diameter på rören bara! Vissa race-system är 60mm och original 55!

Många av de moto-gp liknande dämparna ger inte lika bra effekt som vanliga slip-ons sen tror jag att ditt system är gjort att fungera som just ett helsystem!
Har jag fattat det något så när rätt så kommer du ändra något som tillverkaren beräknat ska ge absolut bäst effekt för din maskin och således kommer du tappa vrid/effekt!

Sen är det ju är det väl enbart ett fåtal som kommer känna den skillnaden (jag skulle inte göra det) men tänk även på att du inte kommer klara några bandagar med det systemet(pga db-krav)!

Ja de är det ända problemet med diametern.. Men jag jobbar på metall företag så de ska nog kunnas lösas ändå!

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda