Sätt på Eurosport!

Chris Ash skrev:
Jag har väl inte sagt annat? Skillnaden mellan mig och de flesta andra här (verkar det som) är att jag anser det vara ljusår bättre att vara en medelmåtta i VM än kung i SM.
Jag tolkade dina inlägg som att framförallt Johan hade gjort succé men när jag läser dem igen så inser jag att min tolkning var lite fel, sorry :rodnar

Att Harms är på väg mot en succé, om det går bra i de två sista loppen, kan jag hålla med om men att Johan skulle ha gjort någon grym körning i går håller jag inte med om.
Chris Ash skrev:
Johan Stigefelt har gjort mer än nån annan för svensk roadracing i ett internationellt perspektiv de senaste 10 åren och han får bara skit tillbaka. Det är jävligt trist.
Jag håller med om att han är bland de bästa vi har haft men tyvärr så räcker inte det utomlands tydligen.
Nånting saknas eftersom han inte lyckas varken i GP eller Supersport VM.
(Och med lyckas menar jag då att tillhöra toppen).

Vill passa på och förtydliga att jag inte är någon Stiggy-hatare på något sätt men jag tycker att han höjs till skyarna av vissa bara för att han inte kör i Sverige.

sandstream skrev:
Media lär ju fungera likadant i övriga länder som i Sverige, så Filip skulle nog få massor av uppmärksamhet för sin ålder = lysande reklam för teamets sponsorer :)

Problemet är att svenska sponsorer inte brukar vara intresserade av att synas utomlands. Jämför tex Veidec-killarnas spons med Fredrik Watz....

Men Superstock 600 EM verkar vara en klockren klass att satsa på om man är ung och snabb...och om man nu tvunget måste åka diesel.....;)

Chris Ash skrev:
Menar du att 600-klassen skulle vara tuffare än nån av GP-klasserna....?
:va
---

jag menade typ...att...där är racen tätare och man kör alltid på max....hur kul är det att se exempelvis någon smiska skiten av sina motståndare och leda racen med flera sekunder...totalt ointressant...det är när man gnuggar axlarna mot varann som det är skoj...ju ...Herr Allvetare!! :hihi

nabru skrev:
---

jag menade typ...att...där är racen tätare och man kör alltid på max....hur kul är det att se exempelvis någon smiska skiten av sina motståndare och leda racen med flera sekunder...totalt ointressant...det är när man gnuggar axlarna mot varann som det är skoj...ju ...Herr Allvetare!! :hihi
Bara för att racingen är tät betyder det ju inte att det är de bästa förarna med....kul att titta på kan det dock vara.

sandstream skrev:

Jag menar att det var mycket lättare för en toppförare i Veidec att hitta sponsorer än det var för Fredde att köra VM/EM.

Jag vet inte om det är sant men ryktet säger att Watz blev erbjuden en styrning för ett Veidec-team helt gratis men han tackade nej för han ville köra 250 i VM.

nabru skrev:
---

Det var dock inte det som var frågan ifall det är kul att se på eller inte, i så fall är Rookie 600 i Svedala en tuffare klass än MotoGP.

Jag tycker Supersport 600 tyvärr har lite B-VM stämpel över sig, vilket dock inte hindrar dem från att köra riktigt jäkla fort. Men det är inte samma konkurrens som i övriga 4 VM-klasser (Japp..inräknat Superbike som jag tycker ryckt upp sig rejält i år)

Chris Ash skrev:
Jag menar att det var mycket lättare för en toppförare i Veidec att hitta sponsorer än det var för Fredde att köra VM/EM.
Okej!

Synd att det ska kosta så mycket pengar att hålla på med den här sporten.
Tänk om det vore som i fotboll eller hockey:

Backlund till WSBK

I dag vart det klart att Filip Backlund lämnar STCC och kör i WSBK nästa år.
Suzuki Corona betalar 32 miljoner för Backlund som skrivit ett 4 års kontrakt som ger honom en årslön på 3 miljoner plus bonus.
Förutom pengarna får STCC Kagayama och 3 mekaniker.

:hihi

Chris Ash skrev:
Det var dock inte det som var frågan ifall det är kul att se på eller inte, i så fall är Rookie 600 i Svedala en tuffare klass än MotoGP.

Jag tycker Supersport 600 tyvärr har lite B-VM stämpel över sig, vilket dock inte hindrar dem från att köra riktigt jäkla fort. Men det är inte samma konkurrens som i övriga 4 VM-klasser (Japp..inräknat Superbike som jag tycker ryckt upp sig rejält i år)
---

Nu pratade jag inte om den inhemska 600 serien...utan klassen som Stiggy kör...och han kör - om du inte visste det - inte i Sverige :huvet

Nå...nu ska jag inte diskutera mer med dig...du bör ju ha fullständig koll på alla klasser och allt som händer. Om inte så är det väl bara att du tar din 125 och far ut och leker så löser det sig säkert

sandstream skrev:
Okej!

Synd att det ska kosta så mycket pengar att hålla på med den här sporten.
Tänk om det vore som i fotboll eller hockey:

Backlund till WSBK

I dag vart det klart att Filip Backlund lämnar STCC och kör i WSBK nästa år.
Suzuki Corona betalar 32 miljoner för Backlund som skrivit ett 4 års kontrakt som ger honom en årslön på 3 miljoner plus bonus.
Förutom pengarna får STCC Kagayama och 3 mekaniker.

:hihi
Om du bara visste vad jag vet... :hihi

nabru skrev:
---

Nu pratade jag inte om den inhemska 600 serien...utan klassen som Stiggy kör...och han kör - om du inte visste det - inte i Sverige :huvet

Nå...nu ska jag inte diskutera mer med dig...du bör ju ha fullständig koll på alla klasser och allt som händer. Om inte så är det väl bara att du tar din 125 och far ut och leker så löser det sig säkert

Du skulle nog behöva läsa om Chris inlägg..
Måste man verkligen ha koll på allt för att diskutera med dig?

sandstream skrev:
Jag vill också veta :hoppa

Jag lovar att citera alla dina inlägg och lägga in en :tummenupp resten av året om du berättar :)
My lips are sealed som det heter... :pannkyss

nabru skrev:
---

Vad är det du inte förstår i Chris Ashs alldeles solklara inlägg. Läs det igen så kanske du ser vad han menar och att du är ute på bärtur just nu...

nabru skrev:
---

Läs inläggen istället för att titta på dem.

Goodstuff skrev:
Vad är det du inte förstår i Chris Ashs alldeles solklara inlägg. Läs det igen så kanske du ser vad han menar och att du är ute på bärtur just nu...

--

fick 4 liter lingon...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti