Säsongsammanfattning

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Så här i slutet på året kan det vara kul att göra en enkel sammanfattning av säsongen. Vad som förbrukats, heat körda etc.

Jag har kört 2st hojar, en Yamaha Tz 250 -79 i klassen Forgotten Era <250 och en ESW-rotax -87 i både Formula 80-87 samt modern 250R

Farsan har kört i stort sett samma kombination, doch en Harris Tz 250 -79 och en ESW-rotax -86

Antal tävlingshelger: 9st
Antal möjliga heat att köra: 47st
Målgång i 33st, bottenplugg i förgasaren dåligt ditskruvad 1 gång, slagit igen tändstift på sightinglap 2 gånger, vevstakslager havererat 1 gång, krampande underarmar en gång, rambrott på flera ställen och kedja som hoppada av bakdrevet för detta 1 gång, lånat ut motor till farsan 1 gång och några skippat. 16 heat på 2 helger och krånglande hoj mot slutet gör att man stämplar in och är nöjd ändå.

Antal mil till och från tävlingar och träningar 1300 mil
Antal liter bränsle 400 liter
Antal mil körda närmare 400 mil (230 för mig och 170 för far)

44 mil körda en tävlingshelg som mest.

Placeringar från vinst till absolut sista plats.

2 vurpor var hann vi med, mest färgskador. Mitt bromsgrepp blev lite blästrat av lecan också. Far knäckte ett kopplingsgrepp.

6st vevstakssatser, 8 kolvar i slitage och några till pga experiment med dåliga kolvbultslager... , några extra kolvringar, även ramlager bytta med vevrenoveringar. Några oringar mellan cylinder och topplock samt bromsbelägg bytta fram på 2 hojar. En styrände men den kan ha varit böjd från tidigare år. Några kedjor samt en burk kedjespray. Några liter växellådsolja.

Denna reservdelslista för 4st 2cylindriga 250 räjser, behöver inte vara så jobbigt med 2takt :D

*/ ?>
Back