Precis som det låter. Skulle ut och köra en liten runda på ca 300 meter, upp till tappen och tanka hojen, och sen ner igen. Kom ca 100m innan jag drog en vurpa
Växlade upp till 2:an släppte upp kopplingen sakta, och gav ytterst lite gas. Det räckte för att jag skulle få släpp. Kalla däck, inget perfekt väglag och sprillans ny hoj.
Hojen har inte rullat mer än 2mil, så det är lite tråkigt, men men.
Tur i oturen, hade bilen som kom emot mig varit lite snabbare, så hade jag hamnat under den, och då hade det kanske gått lite värre än vad det gjorde nu.
Lyckades skrapa upp styränden, motorkåpan, stödet, och ena devilpipan lite.
Det som förvånar mig lite är hur i hel*ete jag kunde slita upp höger byxben från knät neråt, när jag vurpade åt vänster
Alla kåpor, tanken, samt alla extradelar klarade sig turligt nog.
Nåja, det känns mer i själen än i plånboken, kommer undan med ca 1000:- i nya delar, byter inte ut devilpipan, eftersom det fick sig en liten kyss bara, som går säkert att polera bort.
Detta är väl ingen "gråta ut" tråd, men ville skriva av mig lite och säga att jag fick mig iaf en liten tankeställare, och kommer förmodligen köra lite försiktigare i sommar, iaf på den gatan jag vurpade på.
Tack för mig.

Hojen har inte rullat mer än 2mil, så det är lite tråkigt, men men.
Tur i oturen, hade bilen som kom emot mig varit lite snabbare, så hade jag hamnat under den, och då hade det kanske gått lite värre än vad det gjorde nu.
Lyckades skrapa upp styränden, motorkåpan, stödet, och ena devilpipan lite.
Det som förvånar mig lite är hur i hel*ete jag kunde slita upp höger byxben från knät neråt, när jag vurpade åt vänster

Alla kåpor, tanken, samt alla extradelar klarade sig turligt nog.
Nåja, det känns mer i själen än i plånboken, kommer undan med ca 1000:- i nya delar, byter inte ut devilpipan, eftersom det fick sig en liten kyss bara, som går säkert att polera bort.
Detta är väl ingen "gråta ut" tråd, men ville skriva av mig lite och säga att jag fick mig iaf en liten tankeställare, och kommer förmodligen köra lite försiktigare i sommar, iaf på den gatan jag vurpade på.
Tack för mig.