Säsongen snart slut...mår redan "dåligt"

Det e ju nu man dammar av Geggmoppen och brassar runt i skogen för att finna stigar och lerhål att köra fast i.

Skaffa geggmoppe era whiners! Inte bara för att det är kul som attan, men det kommer göra er säkrare och snabbare på gatan med! Och, för att det är kul som attan! :fakta

Annars plockade jag upp SBK-08 till boxen 360 på classe O igår - det kan dämpa lite abstinens med ;)

Största problemet med vintern är ju inte alternativ sysselsättning (som vissa verkar tro...). Den största förändringen är ju att bilköer och jobbpendling blir såååå mycket jävligare när man tvingas åka kommunalt eller att man blir sittandes i bilköer som man under sommarhalvåret kan snyggt glida förbi.

Tillgång till en grussmiskare eller skoter på helgerna är ingen lösning, bara en jävligt kul hobby och eventuellt en pysventil för veckornas "pendlingångest"...

Hänger ni med :banana

...det är då fan vad det svänger fort i det här landet, det var inte länge sedan det var 15-16 grader, sol och rätt fint (vill minnas man var ute förra helgen och härjade friskt) - nu möter man pingviner på gatorna.

Det känns som att det ramlade ned 10 grader över ett dygn...urk.

...det är då fan vad det svänger fort i det här landet, det var inte länge sedan det var 15-16 grader, sol och rätt fint (vill minnas man var ute förra helgen och härjade friskt) - nu möter man pingviner på gatorna.

Det känns som att det ramlade ned 10 grader över ett dygn...urk.

Kan bara hålla med, förra helgen körde jag nästan 50mil ned till Mantorp och tillbaka... hur nice som helst även fast det var kallt just nere på Mantorp.
Idag är det 2,3 grader på termometern... men men, det blir hoj idag med... fast då har jag inte särskilt långt till jobbet heller.

Vad är problemet ??? Varför ställer ni av MCn, kör soliga och fina dagar hela vintern då vägen är torr.

Sen har ni valt fel bil tror jag, +25 grader i en bil bil med några hundra hästar som man kan ligga i +200 km/h i 150 mil genom hela tysklnad när det snöstormar ute är inte fel, då vill jag inte sitta på bågen.

Sen har ni valt fel bil tror jag, +25 grader i en bil bil med några hundra hästar som man kan ligga i +200 km/h i 150 mil genom hela tysklnad när det snöstormar ute är inte fel, då vill jag inte sitta på bågen.

Morgon/kvällstrafik på tex Rotebroleden, E4 typ Järva Krog, Nortull, Essingeleden i +200 km/h :va

Skulle vara kul att se :D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...