Säsongen snart slut...mår redan "dåligt"

Äsch det är ju bara gat-säsongen som snart är över.
Snart åker knotterhjul på :yoparty

Håller med O.Larsson, jävligt tråkigt att det blir vinter här! Snart blir det till att åka kommunalt och trängas med alla andra puckon.. =/

Inte kul. Men inte värt att chansa med frost och lövhalka och krasha pärlan.

Ja, man kommer fortsätta att köra...På soliga söndagar mitt på dagen men INTE pendla till jobbet med som sagt 6 mil motorväg och 2 mil 70-sträckor :tungan

Tja. Jag pendlar mellan Uppsala och Stockholm och jag kör hoj varje dag som det inte regnar. Jag kommer nog inte ställa bågen förrän det börjar vara stor risk för halka och det är det inte riktigt än.
Men det är klart. Man får ju klä på sig ordentligt. Ett racingställ är nog inte att tänka på. Jag har till och med stoppat i fodret i stället dagen till ära. Det var varmt och gott. Några grader till så blir det microfleece också men där går nog gränsen.

Ställde av hojen igår, jag kör bara om det är varmare än 15+ och solsken.

Bara supa ner sig ett halvår och sen ut igen :näsblod :död

Man har ju längtat hela året efter Oktober så man kan parkera in och börja bygga om hojen. :)

Tja. Jag pendlar mellan Uppsala och Stockholm och jag kör hoj varje dag som det inte regnar. Jag kommer nog inte ställa bågen förrän det börjar vara stor risk för halka och det är det inte riktigt än.
Men det är klart. Man får ju klä på sig ordentligt. Ett racingställ är nog inte att tänka på. Jag har till och med stoppat i fodret i stället dagen till ära. Det var varmt och gott. Några grader till så blir det microfleece också men där går nog gränsen.

Ok, det finns dom som e tuffare än en själv...Inser det :D

Tyvärr (för mig själv...) kör jag med sommarhandskar och raceställ...Gillar inte att köra hojen när jag e påbyltad som en Michelin-gubbe...tycker det blir klumpigt/"oskönt"...Så som sagt, jag stänger in mig i bil-helvetet :D

Jag letar motard till vintern.. dubba egna däck å köra med till jobbet..
duken har ja ställt in för jobb-pendlingen dock.. skrapar rutorna på bilen på morgonen.. då tar ja inte hojjen..

så är det nån som vill bli av med sin motard/cross så byt med min Hornet 600 =)
är de bra pris å en KTM så är jag intreserad =)
Motard och cross kit uppskattas =)

Haha, har ni inget annat liv än mc åkandet? Själv tycker jag att det är PERFEKT att vintern börjar nu. Har precis fått i mig tillräckligt med åka, sen när säsongen tar fart nästa år kommer det bli så jeffla najs. Älskar den känslan att börja köra hoj efter ett uppehåll för då har man verkligen saknat det :)

Sket sig med tjejen i helgen, skall ställa av idag och arbetslös.. Tycker fan mest synd om mig isf! =(

Va fan? Det är ju litet kvar på säsongen. Har ju precis skaffat hoj, hämtar ut den idag så nu blir det åka av! Ett litet tag iaf... :gnissla

Haha, har ni inget annat liv än mc åkandet? Själv tycker jag att det är PERFEKT att vintern börjar nu. Har precis fått i mig tillräckligt med åka, sen när säsongen tar fart nästa år kommer det bli så jeffla najs. Älskar den känslan att börja köra hoj efter ett uppehåll för då har man verkligen saknat det :)

Klart som faen man har...
PS3:an och 46" införskaffad... :hihi
Dock håller jag med dig om att det är riktigt nice när
man hoppar på hojen för första gången på säsongen.. Och en del av vintern går ju åt att serva hojen efter sommarens misshandel... :D
Men det är fortfarande tråkigt när man ställer av....

Va fan? Det är ju litet kvar på säsongen. Har ju precis skaffat hoj, hämtar ut den idag så nu blir det åka av! Ett litet tag iaf... :gnissla

Du har ju helt klart en anledning att köra ett bra tag till då... :D

Sket sig med tjejen i helgen, skall ställa av idag och arbetslös.. Tycker fan mest synd om mig isf! =(

Lite taskig tajming.. Det är på våren/sommaren man ska se till att det skiter sig så att man slipper ha nån som tar upp ovärderlig fritid..

Men cheer up! bara ett halvår tills man ser ljuset i tunneln inför nästa säsong!

Ni som kör på vintern.... Hur gör ni med vägsaltet? Blaskar av hojen efter varje tur?
Själv kör jag tills de börjar salta.

Säger han som inte har nån hoj...

Jag håller med O.Larsson.. Det suger, körde också igår men fi faaan..
Det var skitkallt.... Fingrarna kom tillbaka nån gång runt lunch...

bahh djäkla fröken du e..:mad:

ingen riktig biker du heller..vill fröken ha en goldwing med sätes värmare kanske ???:D:banana:gnissla

här..

hanterbarheten kommer du inte märka ngn skillnad på jämfört med din buss..

7600635103.jpg

bara ta snökedjorna från din buss och sätta på denna så kan du åka året runt..:D:D

kan slå på stort och sätta dubbdäck på den också..

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...