Säsongen snart slut...mår redan "dåligt"

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Igår stod termometern på +1 när man rullade iväg mot jobbet och nattens regn hade frysit till en isskorpa på altanen. Ingen höjdare när man har 6 mil motorväg att åka till jobbet, enkel resa...Blir jobbigast för fingrar och insida lår (kramar man tanken är den iskall och släpper man ut benen så kyler fartvinden)

Imorse var det inte mycket bättre, +2, och jag tog beslutet att ta bilen. Så där satt man i en sur volvo med en liten fjant-turbo och allt känns bara så fel att hojen står kvar i garaget.

Kommer till Kungsängen och redan innan Stäket-avfarten börjar köerna...Såg framför mig en alldeles utmärkt lucka att glida i, om jag hade haft hojen, men nu var det bara att gilla läget och försöka slappna av :gnissla

Fortsätter färden in mot Nortull och det går ryckigt, knyckigt och betydligt långsammare med bil-helvetet än med hojen och det är ju inte svårt att förstå att bilpendlare är stressade och mår dåligt.

Trots att man har många säsonger på hoj så känns det alltid lika surt när man börjar ana säsongens slut och ett liv intvingad i bilen...Längtar redan efter en ny vår!

Ville bara skriva av mig lite "saknar-hojen-ångest"...

tycker det e helt fantastiskt att säsongen äntligen är över..så man kan dyka in till 100% i garaget och snickra på nästa års " äventyr "

tycker det e helt fantastiskt att säsongen äntligen är över..så man kan dyka in till 100% i garaget och snickra på nästa års " äventyr "

Säger han som inte har nån hoj...

Jag håller med O.Larsson.. Det suger, körde också igår men fi faaan..
Det var skitkallt.... Fingrarna kom tillbaka nån gång runt lunch...

Det mesta hänger nog på mina eluppvärmda handtag. :galen

Finns många bra lösningar men eluppvärmda handtag på en Ducce...Nä, då sitter jag hellre i bilen med min abstinens och skriker ut min irritation över alla andra långsamma bilpendlare som stoppar upp trafiken för mig :D

ps. bodde jag närmare jobbet så skulle det kanske finnas vettiga lösningar men nu är läget som det är...ds

Finns många bra lösningar men eluppvärmda handtag på en Ducce...Nä, då sitter jag hellre i bilen med min abstinens och skriker ut min irritation över alla andra långsamma bilpendlare som stoppar upp trafiken för mig :D

Jag sitter ALDRIG hellre i bilen. I en djäkla konservburk när man kan sitta på hojen? Bah! :)

1 poäng till dig :tummenupp

;)

Jag körde nästan året runt på min F650 förut. Var riktigt trevligt, men det är ju lite väl tufft när man inser att vid -10 så är eluppvärmda strumpor bra. Kul dock med enkla bredställ när det är halt ute. Man kände sig som Posa på 52-hästarn i kurvorna. :)

Tog det tuffa beslutet med vemod igår och ställde in hojjen för ide... Fastän det var fint väder bet det i huden när man tog en liten sväng till macken för upptoppning. :(

Finns det roliga vägar efter Genarp om man ska från Malmö till Ystad? Närmsta väg är ointressant. Blir nog en tur idag.

Slutkört? Knappast av väderskäl här nere.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025