Säsongen slut ?

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
Ducati SS1000 DS
Det börjar bli lite kyligt att köra . Hur många har lagt av för säsongen ?
Det är väl inte många (någon?) som kör sporthoj året om .
Jag önskar att man bodde i ett varmare land... :(

nej sant. intemer körning iår. inte för mej iallfall. nu hänger hojjen i taket i garret utan hjul . förbereds inför vinterns project. men men . jag har en kompis som kör hoj året om. han har kört 7000mil på 2 år med en gixxer. inte dåligt tycker jag. killen äger inte äns en bil. hehe...

trevlig vinter på er alla

I norra delarna av sverige är säsongen över för ett tag sedan. För tillfället visar termometern i umeå -6,4 brrrrrr, kallt!

Jag kommer att köra veckan ut, dock ej de 4 mil jag har till jobbet, utan de 3 kilometer jag har till den kurs jag ska gå. Från och med måndag blir det återigen kollektivt som gäller fram till våren.

Blandade känslor, men mest skönt just nu eftersom det är så förbenat kallt och halt på mornarna. Jag lär väl ändra mig när förseningarna på tågen börjar komma :rolleyes:

Japp, Ninjan är parkerad rejält.

Men då är det dags att börja jobba på mitt vinterprojekt - restaurering av en 82 GS450E, skall se om jag kan fixa till som café-racer.

Milleducce skrev:
Det börjar bli lite kyligt att köra . Hur många har lagt av för säsongen ?
Det är väl inte många (någon?) som kör sporthoj året om .
Jag önskar att man bodde i ett varmare land... :(
Hemma i Uppsala så är de väl runt 3-5 grader om dagarna så hojen står parkerad nere i källaren sen ett par veckor tillbaka :(

Jag håller med, man borde flytta söderut typ till Spanien. Så skulle man kunna njuta av både sol/värme och mc året om. Men tillsvidare så får man suckta i frosten tills våren kommer...

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!