Den var riktigt nice, jag har själv nyligen börjat en kanal som jag ska filma och lägga upp videos när jag kör. BTW Riktigt snygg Hoodie!

Jag har en likadan!
Tack så mycket!
Länka gärna dina filmer här på forumet så får man se lite!

Haha, ja Superretards hoodies är feta, riktigt bekväma att åka med då jag inte tycker det blir för varmt med den på sommaren heller.
Pröva med lite olika kameramontage så att du kan klippa i hop lite olika vinklar det blir lite mer variation i filmen då
För övrigt så såg det ut som ni hade jävligt skoj
Först och främst: Tack så mycket, självklart har vi kul! Att åka hoj är
aldrig tråkigt!
Vi jobbar på fler vinklar. I förra filmen var vi ute en hel helg enbart för att filma klipp som man skulle kunna använda i en film. Då hade vi med oss stativ och metallstänger att montera kamerorna på. Men den här helgen var vi bara ute för att glida lite och glassa i det härliga vädret, så vi var inte så fokuserade på själva filmandet. Det var först i efterhand jag fick idén att göra säsongspremiären till film.
Men vi jobbar som sagt på fler vinklar, har beställt en jäkla massa fästen att sätta överallt men de hade inte anlänt när vi var ute och åkte, mina kom i veckan som var. Det blir kanske enklare på flygfältet där man kan stanna titt som tätt och byta plats på kameran. När man är ute och åker på väg så blir det enkelt att man bara sätter kameran på hjälmen så kan man bara vifta den dit man vill filma.
grymt! är de ett flygfält nu kör på (vissa sekvenser)? Verkar vara ett riktigt vettigt ställe o gasa på i alla fall! =)
Yes, det är ett gammalt flygfält, underbart bra ställe att träna på. Ingen trafik, bra asfalt och hur lång raksträcka som helst.
Bra klippt film, tänk på att filma med minst 60 fps för slowmotionscener, helst 120 fps. Annars ser slowmotion "laggigt" ut.
Sen finns det ju massa olika coola shots man kan göra, exempelvis genom att placera kameran väldigt nära gashandtag, växeln osv. Vidare så kan man klippa ihop allt till en fungerande film.
Det bästa sättet att komma på vad som blir coolt är att testa olika shots när man är ute och kolla på det när man kommer hem.
Tack så mycket för åsikterna!
Min kamera spelar dessvärre bara in i 30 fps när jag kör på 1080. Polarens kamera klarar däremot av 60 fps i 1080. Jag prioriterade därför att ha samma upplösning på klippen och tänkte att jag jämnar ut hackigheten i Twixtor på mina 30 fps-klipp.
Men jag formaterade datorn häromveckan och hade inte installerat Twixtor när jag gjorde introt, så de slow motion-klippen blev lite hackiga, jag ångrar att jag inte tog mig tid att fixa till det när jag installerat Twixtor. Outrot däremot är 30 fps orginal och är nedtonat med 50% vilket vanligvis hade lett till 15 fps, men med Twixtors magiska krafter behåller man 30 fps och det ser mycket mer flytande ut än introklippen. Tycker jag i alla fall, det kanske också ser lite hackigt ut?
Vinklarna jobbar vi på som sagt, hoppas på att kunna leverera ännu bättre i nästa film!