Sänkt

Dilidog

Devil is a Loser and he´s my bitch
Gick med
30 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 gp1
hejhallo
har läst här någonstans att det ska gå att sänka rs125:orna fram för att få bättre väghållning ha för mig att personen sa att dom gjorde d när dom körde tävling oxå....
och nu är självklart frågan:
är det värt att göra det?
vad ska man tänka på?
hur mycket är lagom att sänka?

tack på förhand alla glada;)

Dilidog skrev:
2419411 hejhallo
har läst här någonstans att det ska gå att sänka rs125:orna fram för att få bättre väghållning ha för mig att personen sa att dom gjorde d när dom körde tävling oxå....
och nu är självklart frågan:
är det värt att göra det?
vad ska man tänka på?
hur mycket är lagom att sänka?

tack på förhand alla glada;)
Att sänka en hoj i fram ger inte bättre väghållning, däremot blir den mer snabbstyrd. Dock blir markfrigången sämre.
Är det värt att göra det? Ja, det beror på hur hårt/erfaren förare du är. Ska du bara köra gata så spelar det inte så stor roll. Ska du köra bana kan det vara värt att göra det. Men, för att du ska märka någon skillnad bör du vara hyffsat snabb.
Resten av dina frågor kan jag inte svara på...

Den blir snyggare när man sänker den iaf;) Gjorde det med min och den ser mycket sportigare ut från sidan. Jag sänkte den ca. 15mm.

okaj men om man sänker den alltså när man börja lossa skruvarna bara "dimper" den ner då eller glider den? bör man vara två så en håller i? är d lätt att d sänks olika mycke eller bli d bra direkt? kanske inte kan skada med o kontrollmäta;)

Dilidog skrev:
2422016 okaj men om man sänker den alltså när man börja lossa skruvarna bara "dimper" den ner då eller glider den? bör man vara två så en håller i? är d lätt att d sänks olika mycke eller bli d bra direkt? kanske inte kan skada med o kontrollmäta;)
MOhahha, vad tror du själv kommer hända?

Palla upp den så den står med hjulet fritt i luften.

prulle skrev:
2422025 Eller ge helt enkelt fan i det..
Precis. Om man inte är elit märker man sannolikt ingen skillnad. Han kanske bara vill vara tuffare vid kiosken bland dom andra MF:en :tomten

Loy skrev:
2422061 Precis. Om man inte är elit märker man sannolikt ingen skillnad. Han kanske bara vill vara tuffare vid kiosken bland dom andra MF:en :tomten
Mhm men lägre frigång = skrapar i ännu mer..

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back