Sänkt wildcardavgift till Pro Superbikefinalen på Mantorp 1-2 oktober

............
Finns dock ett litet problem, den är ju inte mappad för Aspen, och det kommer inte i min hoj så tyvärr:tungan

Vad har du emot Aspen?
Man behöver inte mappa om, jag kör stcc med aspen och allt annat på vanlig 95 okt, jag mappar aldrig om. Det är bara att hälla i tanken och köra!

Inte så mycket.
Men man skall alltid mappa om, har man titanventiler skall man vara rädd om dem, ett race är väl kanske inte så farligt, fast tror en del tvekar pga av det :)
Sedan så tror jag och ett par till att det löser upp tankskummet fortare än vanligt bränsle, vilket bevisades i min Honda som helt plötsligt började gå risigt, vilket visades ligga i filtret!

Vad har du emot Aspen?
Man behöver inte mappa om, jag kör stcc med aspen och allt annat på vanlig 95 okt, jag mappar aldrig om. Det är bara att hälla i tanken och köra!

Oj du är nog fattig:rolleyes:
Precis som jag då:)
Attans osså :)
fast det va nog tur.. jag hade inte haft råd ändå tror jag :)

Last edited:
Inte så mycket.
Men man skall alltid mappa om, har man titanventiler skall man vara rädd om dem, ett race är väl kanske inte så farligt, fast tror en del tvekar pga av det :)
Sedan så tror jag och ett par till att det löser upp tankskummet fortare än vanligt bränsle, vilket bevisades i min Honda som helt plötsligt började gå risigt, vilket visades ligga i filtret!

Oj du är nog fattig:rolleyes:
Precis som jag då:)

Peter nu tror jg du har lite dålig koll på vad du pratar om, inte på någon av hojarna jag kört på Aspen har jag behövt mappa speciellt för Aspen eller V Power. Ine heller har vi haft andra problem med bränslesystemet vi har tankat och gasat. har inte heller hört att någon annan har haft dom problem du pratarr om.

..........
..............

Vi som kawa har haft problem med att filtret som är inbyggt i soppapumpen har varit knölfullt med skit, inte direkt tankfoam bara men jag tror att mycket av skiten kommit ner i tanken med tankfoamen, sen kanske den har lösts upp en del och fallit sönder med tiden också så problemet med tankfoam finns helt klart.

Men att det skulle vara skillnad på Aspen och vanlig bensin i hur snabbt tankfoamen löses upp finner jag långsökt.

Vet flera som inte har mappat om hojen, men det rekommenderas om man vill vara säker, om den går för snålt sliter det garanterat mer än om man inte har mappat, men det kanske kan hålla ett par år ändå!
V-power kan inte ställa till något!

Jag ger mig väl då. Fel av mig ang tankskum, vet bättre nu ringde lite :)
Vi trodde skrev jag....

Peter nu tror jg du har lite dålig koll på vad du pratar om, inte på någon av hojarna jag kört på Aspen har jag behövt mappa speciellt för Aspen eller V Power. Ine heller har vi haft andra problem med bränslesystemet vi har tankat och gasat. har inte heller hört att någon annan har haft dom problem du pratarr om.

Last edited:
Vet flera som inte har mappat om hojen, men det rekommenderas om man vill vara säker, om den går för snålt sliter det garanterat mer än om man inte har mappat, men det kanske kan hålla ett par år ändå?
Sen är det väl förmodligen såhär att du har fetmappat din hoj från början med tanke på helsystem, då är det mindre farligt för motorn såklart!
V-power kan inte ställa till något!

Jag ger mig väl då. Fel av mig ang tankskum, vet bättre nu ringde lite :) Ang gammelhojen!
Vi trodde skrev jag....[/QUOTE]

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...