sänkt hoj, positivt elr negativt ?

bra svar ! tackar för det
men vafan är ett babianarsle på hoj :gråta:lol
Nej, hojen får inte babianarsle. Det är du. Din lilla rumpa misshandlas så den blir stor och röd alltså.

trots att jag har en likadan hoj kan jag inte riktigt svara på om den har justerbart länkage till svingen, men jag tror inte det.

Och eftersom en tjej haft den och inte kunde ge dig bra svar på vad som var gjort så antar jag att den är "fulsänkt".

Dvs. Kronan är sänkt över gafflarna och förspänningen bak dumpad i botten utan bytta fjädrar (easyfix).

Konsekvensen av det blir en hoj med dålig markfrigång och fjädring som inte jobbar som den ska. Är den bara sänkt fram har du rätt lättsvängd, men instabil hoj i din ägo.

2 fötter i marken är ett tjejkrav. Dessutom får du lära dig åka "tunghoj" som du uttrycker det nu och därmed boka upp några kurser/bandagar och hålla igen (tramset med) bakhjulsåkat ;)..

Sporthojar tycker om att svänga, så lär dig svänga.

Vill du ändå slanga kan jag säga att problemet för mig snarare är att hålla ner framhjulet än tvärtom. Tom tjejens fd. CBR600 -97 gick lätt att dra upp utan koppling, och den var inte heller sänkt.

Kort sagt: Gör hojen rätta och återställ den om du kan. Förmodligen är det inte så avancerat.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park