Sänks värdet på hojen om jag moddar den?

Det tror jag inte.
Jag hade mycket hellre köpt en hoj som jag själv slipper modda.

Finns ju alltid folk som uppskattar oskruvat.
Känns framförallt om man skall lämna den i inbyte att dem ser det som en chans att dra av på priset. De firmor jag kollat på inbyte har alltid dragit av för moddar och uppskattar originalskick.

Personligen hade jag inte brytt. Snarare tvärtom om det är snyggt gjort.

För mig hade det inte varit något problem med moddningen bara ombyggnaden av bakramen är ordentligt gjord så man fortfarande vågar skjutsa.... Det ser iaf betydligt bättre ut än orginal!

En till grej är om det inte medföljer någon okapad orginalljuddämpare så hade jag dragit öronen å mig lite med tanke på ev framtida problem med besiktningen.

/Mattias

Hade jag en moddad och en omoddad att välja på i samma skick så skulle det utan tvekan bli den omoddade i originalskick.

Frågan du ställer kunde lika gärna ha varit "hur långt är ett snöre"?

Beror ju på vem man ska sälja till. Jag värdesätter oskruvat när man köper nåt. Orört både in och utvändigt. På grund av bland annat: till exempel "Nyrenoverad motor", hur definierar man det? Att två st lager blev bytta, med hammare och skruvmejslar, många skruvar och muttrar blev dragna på fel vis. Och andra komponenter inte byttes alls.

Vi definierar saker olika, och har egna uppfattningar hur vissa saker skall utföras. Inge konstigt med det.

Frågar du mig så anser jag att en oskruvad hoj är värd lite mer. Men det är ju du som ska ha den, så modda på du.

För mig är det big no no att köpa moddade cyklar då 95% av personerna som sågar i cyklarna är klåpare och inte gör det rätt. Skall du kapa i bakramen köp en uppsättning billig UFOplast och buda in en bakram på ebay....

Moppen du länkade till var dessutom verkligen fulmoddad att efterlikna EXCR cyklarna. Typ såhär:rolleyes::
5.jpg

Jag tycker det var snyggt gjort... Får se om jag gör nån kompromiss, strunta i att kapa ramen och gå lös på plasten istället. Ingen lust att lägga ner allt för mycket tid på det här nu när det är vår och man hellre kan vara ute och köra.

Kolla i min profil på min gamla 660 hur jag moddade UTAN att kapa något.

Ktm orginal Race bakskärm och så skar jag ner sidopanelerna precis som på bilden. Ett litet Ufo (Honda CRFX 450) diodbaklykta.

Den såg riktigt race ut!

Kostnad:

Bakskärm 250:-
Sidopaneler 400:-
Baklykta 200:-

Bara handla på karlströms!

Kolla i min profil på min gamla 660 hur jag moddade UTAN att kapa något.

Ktm orginal Race bakskärm och så skar jag ner sidopanelerna precis som på bilden. Ett litet Ufo (Honda CRFX 450) diodbaklykta.

Den såg riktigt race ut!

Kostnad:

Bakskärm 250:-
Sidopaneler 400:-
Baklykta 200:-

Bara handla på karlströms!

Bra idé med bakskärmen!

(btw... fan vilka schysta bilder du låg inne med i ditt galleri :tummenupp)

...På grund av bland annat: till exempel "Nyrenoverad motor", hur definierar man det? Att två st lager blev bytta, med hammare och skruvmejslar, många skruvar och muttrar blev dragna på fel vis. Och andra komponenter inte byttes alls.

Om alla mekar som du - menar du? :tungan :krama

Nä, men det är ju olika. Oskruvat exemplar kan ju också innebära att man på 20 år inte alls rört motorn och gängor ärgat ihop och topplockspackningen sitter som svetsad. En polare råkade på en Guldvinge i just sådant "skick" - var bara att byta ut hela motorn för den gick inte att få isär ens. Men är det någon man vet är händig och skötsam, som fixat och donat, så kan det vara en stark fördel.

Ungefär som om man ska köpa rejsmaskiner eller ej. Färdigtrimmat visst, men kan bli dyrt den dagen man behöver renovera.

En viktig detalj är om det är besiktningsbart eller i alla fall lätt att ställa det i skick för det.

väldokumenterat är ordet som gäller i mitt fall vad gäller moddat, bättre än vilken servicebok som helst. byggtrådar eller bilder säger väldigt mycket.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park