Sänkning av Skurhink

Trippelåtta

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kinna
Hoj
Ducati 888 Strada, LEM 50cc
En kompis till mig har precis köpte en GSX750R årsmodell 99 (hur man nu kan byta från Ducati till skurhink :tungan ) Saken e den att hon e lite kort i växten och skulle behöva sänka den lite. Hon har redan flyttat upp gaffelbena lite men skulle behöva sänka den mer bak. Finns det något bra knep för detta? sänkningssats? eller kan man bygga om länkaget?
 
1. Rulla till kajkant.
2. Putta den över kanten.
3. SÄNKT!





Eller så köper man sänkningssats på MC-kompaniet i Väring.
 
Trippelåtta skrev:
En kompis till mig har precis köpte en GSX750R årsmodell 99 (hur man nu kan byta från Ducati till skurhink :tungan ) Saken e den att hon e lite kort i växten och skulle behöva sänka den lite. Hon har redan flyttat upp gaffelbena lite men skulle behöva sänka den mer bak. Finns det något bra knep för detta? sänkningssats? eller kan man bygga om länkaget?

Går det inte skruva på fjäder låsningen? :va
 
I övre stötdämparfästet sitter det en distans på min -96:a. Kolla om det gör det på nyare också, vet inte hur mycket det kan tänkas sänka men då behöver man inte börja tillverka eller köpa nåt i alla fall.

/lastu
 
Jag föreslog att hon skulle köpa platådojor...Ska ta och kolla om det finns någon "height adjuster" på hojen.
Någon som har några mer tipps?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top