Sänka tyngdpunkten kawa zx 750 -89 streetfighter

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Tjenare. har köpt mig en kawasaki zx 750 -89 som är ombyggd till streetfighter. var med kompisen när vi plocka ner den och satte ihop den. vi hade satt på ALLTING förutom kylet. hojen blev verkligen mycket lättare att hantera men så fort vi satte på kylet och hällde i vaten så flytta tyngdpunkten sig mycket högre upp. går dett att lösa å ngt sätt så att amn kan sänka kylet lite eller nån som har något annat tips hur man kan göra?

Är du på riktigt :va

Edit: Nu kanske jag lät lite taskig i tonen.

Men svaret på frågan är Ja/Nej.

Du kan flytta kylet, dock är risken stor att framhjulet tar i det när gaffeln komprimeras.

En annan sak att tänka på är att man absolut inte ska köra hojen utan kyl, om du inte vill renovera spisen.

Last edited:
Bygg en magspoiler i bly :tungan

Nää men seriöst har jag riktigt svårt att tro att det blir någon märkbar skillnad bara med kylaren, iaf. inte så det är värt att krångla för. Och det är nog inte lätt att sänka det tillräckligt mycket för att det ska vara värt något.

ne får skita i den idén hhe..ne men frågar amn itne så vet man inte..tyckte bar att det var så skumt att det blev sån sjukt stor skillnad utan kylaren..men men:) tack för att ni svara iaf

ne får skita i den idén hhe..ne men frågar amn itne så vet man inte..tyckte bar att det var så skumt att det blev sån sjukt stor skillnad utan kylaren..men men:) tack för att ni svara iaf

Provkörde du eller var det bara när ni kände i garaget :va

Bygg en magspoiler i bly :tungan

Nää men seriöst har jag riktigt svårt att tro att det blir någon märkbar skillnad bara med kylaren, iaf. inte så det är värt att krångla för. Och det är nog inte lätt att sänka det tillräckligt mycket för att det ska vara värt något.

Inte helt förvånad. Om jag av någon anledning ska flytta en hoj och tar bort den tomma tanken så kan hojen bli 'instabil' att putta och kännas väldigt konstigt. Känns ju inte som 4kg tung tank ska påverka hojen nämnvärt.
Speciellt inte då det inte märks någon skillnad i stabiliteten med tom tank eller full tank (rymmer +15l)

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard