Sänka Mv Agusta brutale 1090R 2013

Lillajag1

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2022
Hoj
Yamaha Mv Agusta Brutale 1090R 2013
Hej!

Jag är helt ny här och helt oerfaren förare. Nu är det så att jag köpte en yamaha mv Agusta brutale 1090R 2013 för att lära mig köra så jag kan köra med mitt kille som har Suzuki gsx r1000 -04.

Nu ska jag börja köra lite lätt. Men jag är bara 164cm lång så när jag satt på den och skulle backa gick det inget vidare får då kunde jag ej nå ner för stygn kraft i benen.
Går det att sänka den typ 2-3 mc? Har skit svårt att även hitta krashbågar, någon som kan hjälpa mig där?

mvh Kim
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Välkommen! Stort att köpa en MV som första hoj, de är snygga.

Först, sitt inte på hojen när du flyttar den. Speciellt backa på det sättet är svårt även för nån som är lång. Gå bredvid med hojen mot höften. Du är starkare och slipper problem att nå ner. Du har varken balans eller kraft sittandes.

Sen, ni kan säkert släppa upp gaffelbenen en liten bit genom styrkronorna, då blir fronten lägre. Sen vet jag inte om det går att hitta länkage som gör bakdelen lägre. Finns till vanligare hojar som sänker 2-3 cm. Värt att kolla upp. eBay t ex.

Väldigt enkelt att börja med som troligen kommer ge dig nån gratiscentimeter är att ni justerar förspänningen i fjädringen. På en MV är den garanterat för hög för dig om ni inte redan mätt in den. Finns tips och instruktioner lite varstans hur man gör och hur den bör vara inställd.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Last edited:

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Det finns också de som kan ta bort lite stoppning i dynan och på så vis vinna några cm.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag tror att ts är en hEst! Ingen köper en MV Augusta som första hoj ?
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Älskar trådar där folk ber om hjälp, får massa svar och hjälp sen struntar i det och inte återkommer. Stäng tråden.
 
Nyheter
Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Scoutfamilj med stålram lanserad

Det är första gången sedan ...

Course Shorty & Rodeo Drive Motorcykelskor

Den här artikeln är sponsra...

Fullmatade Bike nr 4 ute nu!

Två intressanta Triumph-nyk...

Medical Card I hjälmen kan rädda liv

I samband med att motorcyke...

KTM förlänger garanti

Foto: Markus Berger KTM ...

Allt om MC växlar upp!

Linus Bankler lämnar över f...

Top