Sänka Fireblade 929?

Yamgzxr Dayt SS

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
929
Hej!
Jag ska köpa en 929, men jag som inte är sådär särskilt lång når bara precis ned till marken med tåspetsarna. Det är ju iofs ganska ok så länge man inte ska baxa runt hojen på parkeringar och skjutsa etc.
Lelles har ett kit som sänker hojen 25 mm, så nu till min fråga: Kommer det att ställa till det med väghållningen, och kommer jag att skrapa i när det börjar luta lite? Är det rent av någon som har erfarenhet av att sänka just 929:an?
Säljaren på Lelles sa att om man kör över ojämnheter med nedlägg så riskerar man att skrapa nederdelen av kåpa i backen. Någon som vet hur mycket större risken för detta är med sänkning monterat?

Summerat:
Kåpskrap?
Väghållning?
Lelles kit (kvalitet etc)?
Utseende? (ser hojen ut som ett 80-talsjärn??)

Väldigt tacksam för alla svar!

Mvh / Stefan

Hej!
Jag ska köpa en 929, men jag som inte är sådär särskilt lång når bara precis ned till marken med tåspetsarna. Det är ju iofs ganska ok så länge man inte ska baxa runt hojen på parkeringar och skjutsa etc.
Lelles har ett kit som sänker hojen 25 mm, så nu till min fråga: Kommer det att ställa till det med väghållningen, och kommer jag att skrapa i när det börjar luta lite? Är det rent av någon som har erfarenhet av att sänka just 929:an?
Säljaren på Lelles sa att om man kör över ojämnheter med nedlägg så riskerar man att skrapa nederdelen av kåpa i backen. Någon som vet hur mycket större risken för detta är med sänkning monterat?

Summerat:
Kåpskrap?
Väghållning?
Lelles kit (kvalitet etc)?
Utseende? (ser hojen ut som ett 80-talsjärn??)

Väldigt tacksam för alla svar!

Mvh / Stefan

Jag är ingen expert på detta men man höjer en hoj för att få bättre kurvtagning..

Och det kan ju vara så att om man sänker så får man sämre kurvragning ...

Rena pansarvagnar 929...

Jag är ingen expert på detta men man höjer en hoj för att få bättre kurvtagning..

Och det kan ju vara så att om man sänker så får man sämre kurvragning ...

Rena pansarvagnar 929...

Men gaffelvinkel och andra geometriska prylar borde väl inte ändras så dramatiskt om man sänker motsvarande fram genom att skjuta upp framgaffeln?

Men gaffelvinkel och andra geometriska prylar borde väl inte ändras så dramatiskt om man sänker motsvarande fram genom att skjuta upp framgaffeln?

Det har du förvisso rätt i..

Men det kommer kanske inte se så snyggt ut att ha benen uppskjutna genom krona så långt..

Mne lite skulle du kunna ljustera fram..

Äh va faan, bara att prova..
Hojen e ju klockren, sen om du inte riktigt når ner kan man ju leva med...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg