Sänka en CBR600F, några förslag?

katta

Bästa svängen Hökarängen?
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR600
Hej hej....är det nån som har något bra förslag på hur man kan sänka en CBR600 ett par centimeter? Är lite kort i rocken... :tungan
 
re:

Ja jag har hört att det finns för en tre fyra tusen men det är ju som sagt lite saftigt....har ett annat bud att man ska förlänga vad det nu var för att sänka den....typ två timmars jobb hos en mek, ca 1200:- óch det kan det ju kanske vara värt för att få den med kontrollerad.....
 
går att tillverka nya fästen bak(ser ut som 2 plåtar ungefär.) Då får du ner den bak och sen släpper du ner den lite i gaffelkronorna som blir det bra.

Hur mycket är det du vill sänka???
Kanske räcker med bara fram??
Kanske släppa på fjädern bak också, om du inte har tänkt att piska bana
Annars går det ju att smalna av/karva ur sadel lite
 
Cbr600

Tackar tackar för länkarna....dem gav mig mer kunskap i hur detta ska kunna gå till väga!! Skönt att ha nån att fråga när man är färsk lixom... :pannkyss
 
sänka cbr600

Tänkte väl en fem centimeter om det går....iallafall fyra....det jag vill är att kunna nå ner lite bättre, den är så jäkla tung när man ska baxa ut den från parkering eller nåt när man bara når ner med tårna....jobbigt! Många har sagt att man kan förlänga dem där "hundbenen" för att sänka den något....men ändrar det köregenskaperna eller säkerheten på något sätt? Jag vet lixom inte vilka konsekvenser en sänkning av hojen kan ge :kocko ....vet du?
 
Ja, kåpor och fotpinnar ta i snabbare vid kurvtagning. Det är inte ett problem för en nybörjare som inte kör bana men ändå en klar försämring.
Hojen ser mera "ihopsjunken" ut när bakdelen sänks, inte för att det spelar nån roll heller men ändå.
Skjut upp gafflarna en liten bil i kronorna så behålls geometrin (i princip iallafall).
Det går inte att hitta en smalare sadel istället bara?
 
Victor skrev:
Ja, kåpor och fotpinnar ta i snabbare vid kurvtagning. Det är inte ett problem för en nybörjare som inte kör bana men ändå en klar försämring.
Hojen ser mera "ihopsjunken" ut när bakdelen sänks, inte för att det spelar nån roll heller men ändå.
Skjut upp gafflarna en liten bil i kronorna så behålls geometrin (i princip iallafall).
Det går inte att hitta en smalare sadel istället bara?

Haha....ja nån bankörning blir det då inte för mig...åtminstonne inte det närmaste århundradet.... :tungan
Har funderat lite på det där med sadeln åxå och ska kolla upp det...men troligtvis lämnar jag in den på hundbensförlängning i veckan...Tack tack för alla tipsen, det hjälper! :Bugar
 
katta skrev:
Haha....ja nån bankörning blir det då inte för mig...åtminstonne inte det närmaste århundradet.... :tungan
Har funderat lite på det där med sadeln åxå och ska kolla upp det...men troligtvis lämnar jag in den på hundbensförlängning i veckan...Tack tack för alla tipsen, det hjälper! :Bugar



KATTA: vad har du för årsmodell? hur lång är du? nöjd i övrigt?

som den eventuella spekulant jag är på just cbr 600 så tar jag gärna emot tips oxå... :Bugar

Vars kan man lämna in sadel för sänkning?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top