Sänka dämparna??

Tattered

Gucci,rosa piké, då blir det ligga av!!
Gick med
27 Aug 2005
Ort
U-hamn
Hoj
Husaberg 501
Kan tänka mig att denna frågan har varit uppe förut, men frågar igen.
Hur gör jag för att sänka min husaberg på bästa och framförallt enklaste sätt? Är det bara och riva isär stötdämparna och lägga i brickor så att slaglängden inte blir så lång?
Hoppas det går på nått sätt…
 
Tattered skrev:
Kan tänka mig att denna frågan har varit uppe förut, men frågar igen.
Hur gör jag för att sänka min husaberg på bästa och framförallt enklaste sätt? Är det bara och riva isär stötdämparna och lägga i brickor så att slaglängden inte blir så lång?
Hoppas det går på nått sätt…
Kan vara bra om du byter till kortare fjädrar oxå annars får du inget frihäng och det blir inget vidare. Ring springzz.

Gaffeln kan du köra upp i kronan iofs.
 
jo, kan få tag i ett par sm framdämpare -02, men finns det någon som har en sm bakdämpare liggande som passa till min -03? eller ska man försöka sänka min orginal? lät som om det var lite krångligt med gaspåfyllnad osv..
 
Bakdämparen är ju oftast inget du grejjar med själv men det kostar inte mer än 5-600:- att låta en firma fixa det.
En 7mm bricka inuti dämparen sänker ca 25mm på en Ktm, skiljer väl bara lite mot en husa.
 
vad är det för firma? dom jag pratat med vill ha massa mer pengar, iof var det när jag ville sänka framdämparna samtidigt. :confused:
 
Tattered skrev:
vad är det för firma? dom jag pratat med vill ha massa mer pengar, iof var det när jag ville sänka framdämparna samtidigt. :confused:

Jag fixade ju brickan själv och firman pillade in den i dämparen. Då kostade det inget mer än en vanlig service.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top